Arról, hogy a tinik körében ultra népszerű ( már 1.5 milliárd letöltésnél tartó) Tik-Tok és tulajdonosa a Bytedance szeretne egy lépésel továbblépni és egy, alapvetően a feltörekvő piacokra fókuszáló streaming szolgáltatás indítását tervezi, záros határidőn belül!
Az ez úttal a Financial Times által megszellőzetett és egyben megerősített információk szerint a záros határ idő lassan elérkezik, ugyanis a Bytendance még az idén szeretne a szolgáltatással piacra lépni. Ahogy anno a Blooomberg most az FT is azt valószínűsíti, hogy a szolgáltatás elsőre a fejletlenebb, de nagy méretű piacokon-India, Indonézia, Brazília- jelenhet majd meg a Bytedance streaming app, hogy aztán jöjjenek a fejlett nyugati piacok, az élükön az gyesült államokkal.
A nyáron azt írtuk, hogy a Bytedance ( és amúgy a többi kínai) szolgáltató nagyon erős abban, hogy nem csupán zenei szolgáltatásokat építenek hanem zenéhez kapcsolódó élményekre adnak lehetőséget a szolgáltatásaik segítségével.
Ha és amennyiben pedig ehhez a zenei önkifejezési ökoszisztémához a Tik-Tok képes lesz sikeresen csatolni és azzal integrálni majdani streaming zenei platformját, az alapjaiban módosíthatja majd a globális streaming zenei piac összképet és üzleti modelleket. Most, az FT információi alapján ez megerősítést nyerhet, azaz a Bytedance valóban integrálni kívánja a majdani streaming szolgáltatását a Tik-Tok videószolgáltatásával.
Mindez pedig váratlan, de nagyon fontos pezsgést hozta az egyre unalmasabbá váló streaming szolgáltatások versenyébe.
1. Tényleg globális szolgáltatás
A Tik-Tok tényleg globális szolgáltatás már ma is, ami a ritka, hiszen napjainkban globális, nem a strandartd streaming üzleti modell szerint működő streaming szolgáltatás talán 3 van- a Youtube, a Soundcloud és a Tik-Tok.
2. Újfajta üzleti modell
Ezek közül, az első kettő kénytelen-kelletlen eltolta üzleti modelljét a klasszikus streaming szolgáltatások és szolgáltatók irányába, a Tok-Tok azonban még nem.
Napjaink mainstream streaming zenei szolgáltatásai alig különböztethetőek meg egymástól. Mindez ma már egyes nagy, nyugati piacokon is érezteti hatását, így a streaming által vezérelt zeneipari növekedés napjai a fejlett nyugati piacokon megvannak számolva. A további növekedéshez és a feltörekvő piacok meghódításhoz valami új, valami más kell…
3 Feltörekvő piacok
Márpedig a feltörekvő piacok a jövőben egyre fontosabb és fontosabb szerepet játszanak majd, ezeken a piacokon pedig szinte biztosan nem lesz, nem lehet igazán sikeres a kiadók által erőltetett üzleti modell.
Ezeken a piacokon sokkal inkább a Tik-Tok- és amúgy a többi kínai cég által is képviselt- üzletpolitika lehet a nyerő, azaz a hallgatottság helyett, a rajongó táborra fókuszáló.
Jogosan felmerülő kérdés természetesen, hogy mindez mekkora veszélyt jelenthet a jelenlegi streaming piaci szereplőkre? A válasz , talán az lehet, hogy rövid távon nem, de közép és hosszú távon egészen biztosan!
A Tik-Tok alkalmazás telepítés száma ugyanis globálisan messze meghaladja a svéd cég alkalmazásának telepítés számát. A Bytedance streaming szolgáltatása márpedig biztosan erősen épít majd a Tik-Tok népszerűségére és forgalom terelési képességére!
Persze a Tik-Tok ma messze nem mondható egy kizárólagosan zene hallgatásra szolgáló alkalmazásnak A zenei tartalmak megismerésében ma már igenis egyre komolyabb szerepet játszik a Tik-Tok (is)
Lil Nas X - Old Town Road,- vagy Blanco Brown - The Git Up- vagy Regard -Ride It- slágereiek fundamentuma, alapja mind a kínai szolgáltatásban való megjelenés volt, a Youtube/ Spotify/Apple trió előtt.
És ugyan nagyon- nagyon kevesen látták a Bytedance streaming szolgáltatását , akik viszont igen, azok egybehangzóan állították, hogy ez lehet streaming 2.0, azaz a streaming zenei szolgálatások jövője! A kérdés ettől – azaz a Bytedance streaming szolgáltatásának piacra lépésétől- kezdve inkább az, hogy képes lesz-e mindezt követni a Spotify vagy az Apple Music?