Posztunk alanya a Vevo aminek nagyon sok nevet adtunk már az elmúlt években. Hívtuk már a zenei videók Tinderének, 21.századi Music TV-nek, legfrissebben pedig a zenei videók HULU-jaként emlegetik a zeneiparban. alapvetően on-demand szolgáltatásként vált ismertté, azzal különböztetve meg magát a Google videó szolgáltatásától, hogy ellentétben azzal csak zenei videókat és csak professzionális, a kiadók által feltöltött zenei videókat kínált!
A Vevo mint klasszikus befektetés működik a kiadók és a klasszikus értelemben vett befektetők között. Ez a modell nagyon sokáig kiválóan működött! A két nagy kiadó és kockázati tőkebefektetők által létrehozott, prémium zenei videóélményt nyújtó oldal létre hívása óta fokozatosan növekedett egészen odáig, hogy 2-3 évvel ezelőtt már a zenei videók fogyasztását domináló szolgáltatássá vált, amely Youtube méltó vetélytársának volt már szinte tekinthető.
Ahogy nőtt ugyanakkor a Vevo népszerűsége, videóinak nézettsége, úgy vált egyre aktuálisabbá egy kérdés: nevezetesen a Google-al és a Youtube-al való viszonyt. A Vevo és a Youtube éveken át lényegében szimbiózisban élt. Ez alapjaiban változott meg azzal és akkor amikor a Youtube Music elindult ezzel véglegesen kényszerhelyzetbe hozva a Vevo-t.
Tavaly május 24-i közleményében ugyanis a VEVO bejelentette, hogy valamennyi, saját platformját- weboldal, iOS, Android, Windows alkalmazások- megszünteti, és a jövőben a VEVO tartalmak immáron csak a Youtube-on élő márkázott VEVO csatornán lesznek elérhetőek.
A Vevo tehát immár lassan másfél éve egy teljesen megváltozott környezetben éli mindennapjait nem is akárhogyan. A 10 éves születésnap kapcsán megosztott adatok alapján napi 800 millió felett van a platformon megtekintett videók száma!
Mindezzel párthuzamosan a nagyképernyős való zenei videó tartalom fogyasztás is érdemi változáson ment keresztül. Spanyolországban az MTV a Vodafone-al együttműködve hozott létre a MyMTV Music névre hallgató szolgáltatását., amely ötvözni próbálja a fiatalok igényét az interaktivitásra, a hagyományos lineáris Tv szolgáltatással. A holland Xite, pedig a Vevo és a Yotube adta élmény elegyével jelent meg, immáron a tengerentúlon is.
Két óriás próbálja megreformálni a zenei videófogyasztást
A zenei videók a 21.századi zenei tartalomfogyasztás egyik meghatározó, ha nem a legmeghatározóbb területének számít. Ebben a tekintetben nagyon nincs változás a nyolcvanas évekhez képest amikor az MTV a videóklipek segítségével forradalmasította mind a tévézést, mind a zenei marketinget.
A mobilon illetve online való videó fogyasztást esetében mindenki kész tényként kezeli a Youtube illetve a Vevo uralmát, a nagy képernyő esetében ugyanakkor ez mesze nem így van. Minden részvevő és szereplő esetében a fókusz az interaktivitás megteremtése a TV képernyőkön is!
Ha innen nézzük teljesen logikus lépés, hogy a Vevo egyre inkább televízióként kezdte el magát definiálni és a Youtube szép lassan csupán egy platformmá szűkült…A televízió persze túlzó megfogalmazás sok tekintetben, hiszen a Vevo nem indított klasszikus, lineáris TV csatornát. Azonban, mint alkalmazás elérhető immár több globális telekommunikációs szolgáltató, TV platform kínálatában.
Mindez valóban érdemi eltolódás a korábbi stratégiához képest és a célja is meglehetősen materiális: a kiadóknak kifizetett díjakért elérhető bevétel maximalizálása. És ami talán a legfonákabb az egészben: ezzel a stratégiával a Vevo tulajdonképpen visszatért oda, ahonnan a Music Tv indult, lassan 40 éve: a hagyományos tévén való zenei tartalom fogyasztás megreformálásától.