A Deezer történetében nagyon jól és markánsan kimutatható az a pont, amikor az addig a Spotify kihívójaként tarott szolgáltatás hirtelen egy lett a sok streaming szolgáltatás közül. Ez az időpont pedig 2015 őszére tehető, amikor a francia cég bejelentette, hogy tőzsdére menne.
Egy nagyon nehéz 2014-es év után a tőzsdére lépési folyamat részeként hatalmas csontvázak dőltek ki a francia cég „szekrényeiből” és kiderült, hogy a 2015-ös év közepén jelentett adatok alapján a 6.3 millió előfizető több, mint fele 3.3 millió előfizető telco megállapodások inaktív felhasználója! 2015 ráadásul nem is a legrosszabb év volt ebből a szempontból! 2013 –ban illetve 2014-ben 6, illetve 6.8 millió előfizetőből több, mint 4 millió inaktív, nem fizető telco ügyfél volt!
Az azóta eltelt 4 évben a francia cég sok tekintetben stratégiát váltott és az új stratégia minden jel szerint működőképesnek is bizonyult és a Deezer nagyon nagy növekedési potenciállal rendelkező streaming zenei piacokon tudott kiépíteni erős pozíciókat magának! A Közel-Keleti nyitás és piacépítés olyannyira jól működik, hogy 2019 végére 4 mlilió előfizetővel kalkuláltak a régióban, ami közel egynegyede a teljes Deezer előfizetői bázisnak.
A Deezer értéke ma több, mint háromszorosa annak, mint ami volt 2015-ben amikor tőzsdére ment, a hangulat pedig a kisebb döccenések lelenére igen pozitív a zeneipari szereplők tőzsdei részvényei kapcsán.
Ez a pozitív piaci környezet pedig ismételten arra sarkallhatja a francia céget, hogy megpróbálkozzon a tőzsdére menetellel. Ahogyan azt Hans-Holger Albrecht vezérigazgató óvatosan megfogalmazta, az elkövetkezendő 15-18 hónapban elképzelhető, hogy az IPO mellett teszi majd le a voksát a Deezer. Az óvatosság érthető, a 2015-ös hangzatos tervek és durva fiaskó után sokkal megfontoltabban kell majd a francia cégnek tőzsdére lépnie.
Nem a Deezer lesz az első francia streaming cég a tőzsdén
A Deezer éveken át a digitális zenei szolgáltatások egyik meghatározó szereplője volt. Olyannyira, hogy 2014-ben reális lehetőségként merült fel, hogy a francia cég akár meg is előzheti a már akkor is piacvezető Spotify-t. A lelkesedés aztán odáig fokozódott, hogy 2015-ben a francia cég bejelentette tőzsdére lépési szándékát..., hogy aztán innen hatalmasat zuhanjon és majdnem hogy e lsüllyedjen a streaming szolgáltatások szürkeségében.
Az óvatosságon felül amúgy sem feltétlenül kell, hogy siessen a Deezer a tőzsdére lépéssel. Finanszírozottsága megoldott, tehát sürgősen nincsen szüksége új tőkére, így megvárthatja, amíg a Spotify-Apppe és az Amazon által ,magára hagyott piacokon mg t tovább növelheti előfizetői számát és sokkal erősebb ajánlattal léphet majd a befektetők felé. Ellentétben 2015-el ugyanis ez a Deezer valós piaci potenciállal és lehetőségekkel rendelkezhet majd!