Az, hogy a Spotify gondolkodásában az autó, mint zenehallgatási hely kiemelt helyen szerepel, nem volt titok, sőt a piac már bő egy évvel ezelőtt várt lépést zene a téren a svéd cégtől. Amely lépés megtörtént, de messze nem olyan bátran, mint ahogyan a piac számított rá.
Sőt, ha szigorúak akarunk lenni azt is mondhatnánk, hogy a svéd cég egy tesztet fújt kissé fel, hogy megtudjon felelni ezen elvárásoknak. A Car Thing névre hallgató kis eszköz ugyanis csak néhány, nyilván alapos számolás után kiválasztott tengerentúli Spotify használó számára lesz elérhető.
A termék kereskedelmi forgalomba nem került, és a Spotify is hangsúlyozta, hogy tesztről van szó. Ugyanakkor a svéd cég levédett nem csak a Car Thing ,hanem a Home Thing valamint a Voice Thing szlogeneket is.
És egyre több jel utal ara, hogy a svéd cég valóban nem áll meg itt, és újabb hardver termékekkel léphet piacra.
Egy kínai blogger vette ugyanis észre a Spotify mobil alkalmazásában a fenti utalást, ami azt jelzi, hogy a svéd cég hamarosan egy otthoni asszisztenssel léphet majd piacra. Jó eséllyel ez is inkább amolyan teszt jellegű lenne, mint a car thing esetében, de ettől még fontos lépés.
A jövő héten bejelenti a Spotify autós hardware megoldását?!
Amikor a Spotify tőzsdére vezető útja során megtartotta befektetői prezentációját, az egyik legfontosabb üzenet amit Daniel Ek és a többi vezető közvetített az volt,hogy a Spotify zenei szolgáltató cég és nem is nagyon szeretne ennél több lenni. A piac azonban nem...
Fontos lépés, ugyanis míg az autóban- egyelőre még- a hagyományos rádió a domináns, addig az otthoni asszisztensek esetében az Amazon dominanciája egyre erősebb, és a home asszisztensek jelentik az egyik olyan területet, ahol az Amazon más dimenzióban növekszik és növeli előfizetői számát, mint vetélytársai.
Amennyiben pedig a Spotify hosszú távon is biztosítottnak szeretné látni vezető helyét a streaming zenei piacon , akkor ahhoz arra is szüksége lesz, hogy a potenciális növekedési területeken ő maga is megjelenjen.