Az, ahogyan és ahol rádiót hallgatunk, az elmúlt 5-8 évben drasztikusan változott meg. Nem is elsősorban az internet megjelenése, sokkal inkább az okostelefonok megjelenésének köszönhetően. A rádióhallgatás legfontosabb területe az elmúlt 4 évtizedben egyértelműen az autó volt, és most is az. Az autókban az audio tartalom fogyasztást továbbra is az AM/FM rádió dominálja.
Aki tehát itt át tudja venni a hagyományos rádiók szerepét, az olyan tömeget és olyan hallgatási időt szerezhet magának, ami alapjaiban alakíthatja ,majd át a digitális zenei piacot. nem véletlen tehát, hogy streaming szolgáltatók, platform és technológiai cégek és perszer maguk az autógyártók is szeretnék a lehető legnagyobb szeletet kihasítani mindebből.
A céljaik ugyanakkor az egyes szereplőknek azért alapvetően mások:
Független streaming szolgáltatók: ( Spotify, Deezer ) A független streaming szolgáltatók célja, hogy a lehető legtöbb autó típusban, rendszerben jelen legyenek. Számukra az autó tulajdonképpen egy ugyanolyan platform, megjelenési lehetőség, mint a mobiltelefon.
Technológiai óriások: Az Apple, a Google és a többi tech óriás számára pont a platform az a, ami az igazi kihívás és lehetőség. Ők magát az intelligens platformot szeretnék adni. ha mellé saját zenei szolgáltatások is integrálható az már csak a hab a tortán.
Autógyártók: Az autógyártók motivációi némileg mások ebben a helyzetben. Számukra az ilyenfajta technológia újítások is sok tekintetben idegen terepet jelentenek, ezért gyakran szövetkeznek tech cégekkel a megvalósítást illetően.
Ez ugyanakkor hosszabb távon stratégiai hátrányba hozhatja őket, így egyre többen és többen vágnak maguk bele ebbe az izgalmas, érdekes területbe. Ami azért is fontos, mert minél több autógyártó kínál az új autóhoz ilyen megoldásokat, annál meredekebb lehet majd az in car streaming terjedése.
Ezért nagyon fontos lépés az, hogy a BMW az idei évtől kezdve új autóiba saját streaming platform megoldás helyez majd el, Connected Music néven. A saját megoldás ebben az esetben cseppet félrevezető lehet, nem arról van ugyanis szó, hogy a BMW saját streaming zenei megoldással állt volna elő. A platform maga létező, jól ismert streaming zenei szolgáltatók- Spotify, Deezer, Napster- szolgáltatásait ötvözi.
Ami különlegessé teszi a BMW platformját az két dolog: az egyik, hogy minden új autóhoz ingyen jár majd, azaz nem kell külön Spotify, Deezer vagy Napster előfizetéssel rendelkeznünk. A másik, hogy a platform az autó saját SIM kártyáját és internethozzáférését használja, így nem kell a saját, mobil internethozzáférésünket használni és adatkeretünket fogyasztani az autóban való zenehallgatás esetében sem.
Annak érdekében , hogy az adatforgalom a lehető legkisebb legyen a BMW platformja a felhasználói tartalmakat, listákat lokálisan lementi, és azokat már az autóban elhelyezett merevlemezről játssza le.
A következő terület ahol átveszi uralmat a streaming:az autó
Az, ahogyan és ahol rádiót hallgatunk, az elmúlt 5-8 évben drasztikusan változott meg. Nem is elsősorban az internet megjelenése, sokkal inkább az okostelefonok megjelenésének köszönhetően.A lényeg talán nem is az, hogy mi, hanem, hogy miért is okozta, okozza azt a...
Persze a platformnak még van hová fejlődnie, elsősorban az elérthető streaming szolgáltatók számát tekintve, de most, jelen pillanatban talán még nem is ez a fő szempont. Az már sokkal inkább, hogy amennyiben egyre több és több autógyártó épít majd intelligens irányítási platformokat, úgy a rádiózás valóban elveszítheti utolsó mentsvárát is!