A jelen sztárjai a zene hallgatásban az audio streaming szolgáltatások, efelől túlzottan nagy kétségünk nem lehet. és a közeljövő, a távolabbi jövőben ugyanakkor már más szolgáltatások dominanciája is felsejlik. Egyre erősebben jelenik meg a zenei tartalom a közösségi szolgáltatásokban, elsősorban a chat szolgáltatásokban is. Ennek a területnek a legismertebb szereplője a Tik-Tok.
Minden ismert előrejelzés azt mutatja, hogy 3-5 éven belül közösségi zenehallgatás lehet majd a domináns zenehallgatási mód. Nem véletlen tehát, hogy mind az Instagram, mind a Facebook,mind a Youtube erősen mozgolódott és mozgolódik ezen a területen!
A Facebook/Instagram páros azért is érdekes, hiszen az Instagram már 2018-ban elindította saját Tik-Tok vetélytársát, amelyet azóta be is zárt.
A Facebook számára pedig ez a terület- azaz az üzenetküldéshez kapcsolódó szórakoztató tartalmak- bizony igenis stratégiai kulcsterület és nem nagyon hagyhatja, hogy ezen más is megerősödjön, pláne nem hazai pályán, azaz az Egyesült államokban.
Így az tehát, átmeneti kudarc után nem meglepő, hogy a Facebook és az Instagram hamar új megoldással álltak elő. A Reels- mert, hogy ez a szolgáltatás neve- alapvetően egy mér meglevő funkciót tesz jobbá. Videó feltöltésre ugyanis már eddig volt lehetőség az Instagramon belül, sőt a feltöltött videók nagyobb hányada eleve 15 másodpercnél rövidebb volt.
A Reels, ezt, azaz a rövid videók feltöltését, létrehozását teszi könnyebbé illetve ad hozzá plusz funkciókat, mint például a háttérzene megadási lehetőség, a videók lassítása, gyorsítása vagy különböző AR effektek.
Az Instagram nagyon nagy erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a Reels népszerűségét erősítse. A Wall Street Journal által megszelőzetett információk alapján például Tik-Tok sztárok számára komoly összeget ajánlott a cég, hogy az instagram szolgáltatását kezdjék el használni.
A Tik-Tok napjainkra az egyik legmeghatározóbb zeneipari szereplővé nőtte ki magát. Így ha és amennyiben a Facebook és az Instragram valóban szeretne a Tik-Tok vetélytársa lenni zenei téren is, ahhoz funkcióiban is versenyre kell tudnia kelni kínai vetélytársával.
A Duets Remix funkció ezt a célt hivatott támogatni, hiszen egy a Tik-Tokon roppant népszerű funkció, a videóra videóval való válaszadás lehetőségét jelenti, leegyszerűsítve. A Remix segítségével a reels talán több tud lenni ,mint egyszerű rövid videómegosztó és közelebb juthat ahhoz a fajta közösségi érzéshez, amit a Tik-Tok nyújt.
Az Instagram bázisa hatalmas, nagy kérdés azonban, hogy ebbe a bázisba hogyan tud majd beleilleszkedni a Tik-Tok -szerű funkcionalitás. Előbb utóbb pedig a Facebook is belefuthat majd abba a helyzetbe, amibe a Alphabet belefutott zenei szolgáltatásaival. Azaz, hogy el kell döntenie, egyszerűbb .-e egy , jelentős zenei szolgáltatásra koncentrálnia vagy megmarad a többnél. Az ő esetükben a piac mondta ki a végső szót, s maradt egyetlen zenei szolgáltatás, a Youtube Music. A Facebook esetében -egyelőre még- az a feladat, hogy a Facebook alatt illetve az Instagramon elérhető zenei szolgáltatásokat fel skálázzák és népszerűvé tegyék. Egyelőre ez sem halad gördülékenyen , amelynek a fő oka talán pontosan az a fajta ódzkozás az zenei szolgáltatásoktól, ami Mark Zuckerberg cégét mindig is jellemezte…