Ha azt nézzük melyik zeneipari szereplő éri el a legtöbb internetezőt, mobiltelefontulajdonost, akkor az a Youtube. A szikár pénzügyi adatok alapján pedig a mai napig kijelenthető, hogy a Youtube a digitalis zenei szolgáltatások legjelentősebb pénzgyára, ami alapvetően az üzleti modelljéből, és tulajdonképpeni, a felhasználók által érzékelt ingyenességéből is adódik.
Pontosan ez az ingyenesség az, ami a legnagyobb kihívást jelentette az Alphabet prémium zenei szolgáltatása, a Youtube Music számára. Azaz, hogy fizessenek a felhasználók valami olyanért, ami alapvetően az ingyenességgel kapcsolódott össze márkaszinten az elmúlt bő 15 évben.
Ha őszinték akarunk, vagy szembenézőek akarnának lenni a Youtube-on belül, akkor azt mondanák, hogy az indulása után eltelt 2-3 évben mindez nem sikerült. Sőt, a Youtube Music hatalmas bukás volt, hosszú-hosszú éveken át!
Ez hozta el azt a pillanatot 2019-ben, hogy a a Youtube és tulajdonosa az Alphabet egyfajta utolsó szalmaszálként meglépte azt, amit sokan javasoltak neki és amely révén valóban ki tudja aknázni azt a tényt, hogy a világ legnépszerűbb mobil operációs rendszerét a cég fejlesztette ki. Az 2019 ősze óta ugyanis minden Android 9-es vagy afeletti operációs rendszert tartalmazó mobiltelefonon valóban a Youtube Music az Android operációs rendszer alapértelmezett zenelejátszója!
Hogy ez hozta-e el a várt hatást, azt -egyelőre- még nem tudjuk- de ettől még tény, hogy az elmúlt 2 év egyértelmű nyertese a klasszikus audio streaming szolgáltatások között a Youtube Music!
Az Youtube Music, amelynek immáron 50 millió előfizetője van! Ami azt jelenti, hogy a legutóbbi, tavaly októberi 30 milliós ismert és publikált adathoz viszonyítva, alig egy év alatt 20 millió előfizetővel tudta növelni táborát a cég!
Önmagában az 50 millió előfizetős szám persze még mindig nagyon-nagyon messze van a piacvezető Spotify közel 170 millió előfizetőjétől.
Markánsan más kép rajzolódik azonban akkor ki, hogyha az elmúlt 12 hónapot vesszük csak alapul! Ez idő alatt a svéd piacvezető cég 144-ről 165 millióra növelte előfizetői táborát, azaz lényegében ugyanannyi új elfizetővel büszkélkedhet, mint a Youtube Music.
A Youtube Music hirtelen meredek növekedése pedig azt is jelenti, jelentheti,. Hogy az év végén az Apple Music-ot akár már nem csak az Amazon, hanem a Youtube is veszélyeztetheti majd az audio streaming piac második helyén! Ez pedig ahhoz képest, hogy 2 évvel ezelőtt, még az is felmerült, hogy a Youtube csak elterelő hadművelet gyanánt hozta létre prémium streaming szolgáltatást, nem akármilyen fordulat!