Az elmúlt évek során már-már hozzászokhattak a digitális zeneipart figyelők, hogy az Apple, meglehetősen visszafogottan beszél zenei szolgáltatásról, szolgáltatásairól termék bemutató eseményein.
Azt, hogy az Apple Music helyzete hirtelen mennyire aggasztóvá vált talán pontosan az mutatja legjobban, hogy most szeptemberben az első téma volt Tim Cook prezentációjában!
Az Apple egy olyan területre fekszik rá, amely ideális pályának mondható számára és amiben amúgy jelenleg le is van maradva egyik legjelentősebb vetélytársától. Ez pedig a hang alapú irányítás és az otthoni asszisztensekkel való integráció.
Az Apple Music hatalmas szerkesztői csapata több száz esemény alapú lejátszási listát állított össze, melyek aztán a Siri segítségével hívhatóak elő, legyen szó egy baráti vacsoráról vagy egy szombat esti buliról.
Évekkel megkésve ugyan, de Apple abban is követte az Amazont, hogy előállt saját csak hangalapú előfizetési modelljét. A csak otthoni asszisztenseken elérhető hang alapú Apple Music előfizetés ára 5 dollár. Ezzel a lépéssel teljessé vált tehát az Apple Music előfizetői ajánlata is:
Egy másik hang alapú területen is fejlesztett az Apple, ez pedig az otthoni asszisztensek segítéségével való zenehallgatás! Az tulajdonképpen, hogy a Home Pod Mini esetében az Apple eddig nem használta a zenét , mint marketing estközt egyszerűen hiba volt! Most ezt a magas labdát már kihasználta a cég.
A bejelentések sorát a cég az Airpod Mini harmadik generációjával zárta, amely immáron Dolbi Atmos alapú HD streaming támogatással is bír! Azaz mostantól hordozható eszközeiken az Apple rajongók valódi HD zenei élményt élvezhetnek majd.
Nem az Apple eseményén hangzott el, de talán még fontosabb a korábbi Google bejelentés: az Apple Music a Spotify, a Pandora és persze a Youtube Music után elérhető lesz a Google otthoni asszisztensein, a Nest termékcsalád különböző tagjaiban.
A Google-tól nem meglepő ( az Apple esetében már inkább lenne meglepő) nyitottságára utal, hogy a Nest tulajdonosok akár elsődleges zenei lejátszójuknak is beállíthatják az Apple Music-ot, és élvezhetik a Nest audio adta zenehallgatási élmény minden elemét.
Persze az Apple Music megjelenése a Google otthoni termékportfólióban nem csupán az Apple számára előrelépés. Az Alphabet otthoni ajánlatából immáron csak az Amazon illetve a TIDAL hiányzik a meghatározó zenei szolgáltatások közül, amelyek a Google Nest szolgáltatásával kompatibilisek.
S hogy miért is olyan fontos az, hogy az Apple Music és az Apple zenékhez kapcsolódó szolgáltatásai ilyen hangsúlyosan jelentek meg az Apple termékbemutatójában? Alapvetően azért, mert az Apple Music könnyen nagyon kellemetlen helyzetbe kerülhet és ,megismétlődhet vele az, ami egyszer már megesett az Apple-el, azaz, hogy belép egy digitális zenei piaci szegmensbe és ott alul marad a már ott levő és ezáltal piacvezető szolgáltatótól. Az iTunes Radio és a Pandora után egyre inkább úgy tűnik, hogy az Apple Music nemhogy nem lesz Spotify gyilkos, de a streaming audio piaci dobogóról is leszorulhat!