Free Music!

A Spotify többet fizet egy stadionért, mint az előadóknak valaha

2022. március 26. - Pléh Dániel

A Spotify és az előadók kapcsolata hosszú-hosszú idő óta vegyesnek mondható. ( és a „vegyes” szó használatával itt még alapvetően jó indulatúak is voltunk..)  Ennek az oka egyrészt a svéd cég magatartásban kereshető- a vezető streaming szolgáltatások közül a Spotify fizeti a legkisebb összeget lejátszásonként az előadóknak- másrészt viszont egy globális probléma része.

spotify_hardware_altalanos_1.jpg

A probléma lényege az, hogy maguk a szolgáltatók jelen körülmények, a jelenlegi tartalomdíjak mellett nem képesek nyereségesen működni, mindamellett, hogy a  bevételeik mintegy 70%-át tartalomért fizetik ki,  ebből azonban az előadók  vajmi keveset látnak!

spotify_royalty_2022.png

Érthető módon ebben a helyzetben bármi olyan, ami nem az eladói kifizetésekhez kapcsolódik, visszatetszést kelt. Márpedig a Spotify hosszú évek óta jelentős hirdetőnek számít, globálisan is.   

A cég tőzsdei jelentéseit böngészve azt mondhatjuk,hogy Daniel Ek csapata az elmúlt évben már 1 milliárd eurót meghaladó összegben költött sales és marketing aktivitásokra. Ez nem is meglepő, hiszen a Spotify több látványos kampányt futtatott az elmúlt években, akár új funkciók bevezetése kapcsán, akár  a 3 hónapos Spotify hozzáféréshez kapcsolódó kampányok során.

Az összes eddigi marketing együttműködést felülmúlja azonban, mind jelentőségében, mind nagyságában és összegében- az, amit a Spotify ls az FC. Barcelona kötött. A svéd  cég a Rakutent váltja főszponzorként. A megállapodás 3 évre szól, és a következőket kpaja majd a Spotify, a brutális 320 millió eurós(!!9  díj ellenében

  • Spotify logója lesz a csapat mezének elején, a kiemelt helyen, a japán Rakuten helyét veszik át
  • A Spotify lesz a női csapat mezszponzora is 
  • Az edzőmez hátulján a Beko logóját váltják majd le 
  • Stadion névhasználati joga: Camp Nou Spotify vagy Spotify Camp Nou megnevezéssel 

Három szezonra állapodtak meg, de a megállapodás meghosszabbítható

Az üzlet tehát hatalmas, mondhatni ezzel a Spotify az olyan gigacégekkel helyezi magát egy szintre, mint az Emirates Airlines, a Nike, a Puma, az Adidas, a Vodafone, a Fiat vagy éppen  Deustche Telekom.

fcb_hero_withlogos_3200x2000-4.jpg

A megállapodás ugyanakkor nem emiatt okozott hatalmas viharokat előadó körökben! Sokkal inkább azért, mert ugyan a megállapodás pillanatában A Spotify boldogan kürtölte világgá, hogy   az együtttműködés révén az előadók számára egy új platformot tud létrehozni, ahol az FC Barcelona hatalmas közösségével kapcsoltot létesíthetnek majd  a gyakorlatban azonban valami egészen mást érzékeltek az előadók!

Számoljunk egy kicsit utána, hogy miért is! A svéd cég átlagosan egy lejátszásért 0.00348 dollárt fizet az előadóknak. Ahhoz, hogy egy előadó 320 millió dollárt kereshessen, ezzel a díjjal, közel 90 milliárd(!!) lejátszásra lenne szüksége…Ilyen előadó pedig még nem volt a svéd cég történetében!Az ehhez a hihetlen  értékhez legközelebb álló előadó Drake, a maga kb. 62 milliárd lejátszásával..

Az időzítés sem jöhetett volna sokkal rosszabbul, a Joe Rogan botrány, az ukrán válság  egy olyan helyzetet teremtettek, amelyben egy ekkora, sokak szemében fennhéjazó  tranzakció bejelentése PR katasztrófának tekinthető. Akkor is, hogyha a Spotify és személy szerint Daniel Ek ezt lehet nem érzékeli

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr3717684816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása