Az Apple virtuális pénztárcájában lapuló 50 milliárd amerikai dollár sorsa/célja régóta központi és visszatérő téma a technológiai újságírók körében. A célpontok között nem egy és nem két komoly cég- MySpace, Adobe, sőt egyesek szerint a Facebook is- szerepel, szerepelt.
Egyes információk szerint ugyanakkor az összeg egy – bár jelentékenyebb- része könnyen elképzelhető, hogy blogunk szinte állandó szereplőjének, a Spotify-nak az akvizíciójára fordítódik majd.

Arról, hogy mik ezek a projektek, s mi lehet benne a lala fejlesztőinek a szerepe, korábban már részletesen írtunk, de az kristálytiszta, hogy nem csupán és elsősorban zenei projektekről van szó.
A cég környezetéből szármaszó információk szerint a cloud alapú zenei szolgáltatás nem elsősorban fejlesztési, sokkal inkább a kiadókkal való tárgyalások lassú haladása miatt nem jelent meg már idén ősszel az Apple szolgáltatási palettájában.
Mindezeket összerakva sem tűnik ugyanakkor logikus lépésnek a Spotify felvásárlása! Elsősorban pontosan azért nem, amiért, mint a közelmúltban napvilágra került a Google sem vásárolta fel anno, az Apple-Lala tranzakcióra egyfajta válaszul, hanem kezdett inkább saját maga bele, gigantikus zenei projektjébe.
A fő problémát ugyanis maguk a kiadói szerződések jelentik. A Spotify- és a legtöbb digitális zenei forgalmazó- kiadókkal kötött szerződéseiben ugyanis ki van kötve, hogy azok a cég felvásárlásával érvényüket vesztik. A Spotify-ban pedig az amerikai zenei piaci szereplők számára jelenleg talán ez a legvonzóbb. A svéd cég ugyanis a nagy amerikai szolgáltatókkal ellentétben alapvetően ésszerű kiadói megállapodásokkal rendelkezik, melyek Európában lehetővé is teszik a nyereséges működését. S ezek azok a megállapodások, melyekre még egy akkora cég, mint az Apple vagy a Google is csak irigykedve tekinthet…
Lehet-e más oka a felvásárlásról szóló pletykáknak? Nem valószínű. Az egyetlen ok a svéd cégtől való olyan szintű félelem lehetne, mely inkább az amerikai piacra lépés előtt, a cég felvásárlást tűzné ki célul. Két olyan cég esetében azonban, melyek egyaránt legyőzték már a Microsoftot, és rendszeresen újabb és újabb piacokra törnek be és formálják azt át, nem valószínű, hogy ez lenne a helyes válasz...