A streaming szolgáltatások az elmúlt és minden valószínűség szerint a következő évek slágerszolgáltatásai lesznek, annak ellenére, hogy üzleti modelljük törékeny és nehezen fenntartható ( jelenleg) Népszerűségük ugyanakkor folyamatosan nő így nem véletlen, hogy egyre több és egyre nagyobb tartalom, médiaipari vállalkozás szemezget a streaming piacra való belépéssel. Az Apple esetleges tervei már régóta ismertek, pár héttel ezelőtt pedig a Google háza tájáról érkeztek hírek arról, hogy a cég streaming szolgáltatás indítását tervezi.
Több, a projekthez közel álló, de természetesen magát meg nevezni nem kívánó forrás szerint újabb nehézsúlyú szereplő, az Amazon is tárgyalásokat folytat a kiadókkal arról, hogy egy a Spotify-hoz, Deezer-hez, Rdio-hoz teljesen hasonló szolgáltatást indítson. A tárgyalások még roppant kezdeti stádiumban vannak , így árakról , feltételekről,pontos funkcionalitásról egyelőre nem lehet érdemben beszélni. Arról azonban annál inkább, hogy hogyan illeszkedhetne egy ilyen jellegű szolgáltatás a kereskedelmi óriás terveibe, stratégiájába.
A legfontosabb , hogy technológiai értelemben az Amazon komolyabb befektetés nélkül indíthatná el a szolgáltatást, hiszen VOD szolgáltatással már most is rendelkezik, rendelkezik egyedi zeneletöltő szolgáltatással és felhő alapú zenei szolgáltatással is. Az infrastruktúra tehát adott, olyannyira, hogy az Amazon MP3 áruházban, promóciós jelleggel már volt is ingyen streaming.
A streaming stratégiailag is fontos lehet az Amazon számára, hiszen a felhő alapú szolgáltatások egyre inkább úgy tűnik, hogy önmagukban messze nem annyira népszerűek,életképesek, mint amennyire azt létrehozásukkor a nagy médiacégek- és egyébként mi magunk is- remélték. Ennek elsődleges oka ugyanakkor pont az, hogy a szolgáltatásból hiányoztak, hiányoznak azok az eszközök, melyek a zenemegismerést segítik elő. Ezen legjobban pedig pont egy streaming jellegű szolgáltatás tudna segíteni!
Az Amazon belépésével tovább nő a hatalmas médiacégek száma az eddig alapvetően kisebb ,start-up vállalkozások által megteremtett és dominált piacon. Mindez egyrészt jó hír, hiszen ezen hatalmas cégek számára sokkal könnyebben finanszírozhatóak a streaming szolgáltatásokhoz kapcsolódó tartalomköltségek, másrészt pedig ezen szolgáltatások világméretű elterjesztését is könnyebben tudják finanszírozni. Persze ekkora szereplők belépése előbb vagy utóbb, de inkább előbb egy egyre erősödő fejlesztési, kommunikációs versenybe torkollik majd.