A Vevo az elmúlt évek egyik- ha nem a legsikeresebb- együttműködése a lemezkiadók és a zenei szolgáltatók között. A tavalyi év alapvetően az útkeresésről és az esetleges új tulajdonosról szólt. Végül miután a Facebook, mint potenciál új tulajdonos letett az akvizícióról a leglogikusabbb döntés született: a prémium zenei videószolgáltatás szorosabbra fűzte kapcsolatát a Google-al.
A Vevo számára ugyanakkor az elsődleges cél a további növekedés, terjeszkedés annak érdekében, hogy nagyobb elérést nyújthasson a hirdetései számára. Amint az a következőkben kiderül, a vidóemegosztót gőzerővel dolgozik ezen és több területen és jelentős sikereket értek el!
- Együttműködés a Dailymotion-el
A francia videómegosztó oldallal való együttműködés némiképpen meglepő, hiszen Youtube vetélytársról van szó. A Vevo tehát a Google-al meglevő stratégiai kapcsolat ellenére láthatóan a saját útját járja, A francia videó megosztóval való megállapodás révén pedig az európai piacokon való megjelenés is biztosított. A megállapodás értelmében ugyanis a Vevo 75 000 videóból álló prémium videó katalógusa ezentúl Írországban, Franciaországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is elérhető lesz, Dailymotion felületein.
- Megjelenés a német piacon
A német zenei piac nehézségeiről több alkalommal is írtunk már blogunk virtuális hasábjain. ( Érdekes, hogy ezen nehézségek ellenére tud a német zenei piac növekedni.) Ennek "köszönhető", hogy a Youtube a mai napig nem tud legális formában zenei videókat kiszolgálni német internetezőknek. Mindez azonban a jövőben már másképpen lesz, hiszen a Vevo, egy a Youtube-tól független megállapodást között a német jogvédő szervezettel, a GEMA-val.
A megállapodás egyrészt azért is említésre méltó, hiszen az ez első olyan terület, ahova a Vevo egyedül, a Youtube segítsége nélkül lép be egy piacra. Másrészt pedig a megállapodásnak köszönhetően a Vevo Európa legnagyobb zenei piacén jelenik meg szolgáltatásával.
- Vevo videók az Apple TV-n is
A Vevo expanziós stratégiájának egyik kulcspontja, hogy a lehető legtöbb platformon próbál megjelenni. Ebbe az irányvonalba tökéletesen beleillik, hogy szeptembertől kezdve az Apple TV használók számára is elérhetőek lesznek az Apple platformján.
Az, hogy az Apple esetében mik a mozgatórugói annak, hogy közvetlenül enged be tartalomszolgáltató partnereket, most ne feszegessük. A Vevo számára a megállapodás fontossága pedig abban rejlik, hogy egy újabb , a Google-tól független platformon jelenhet meg és ezáltal tovább növelheti videói nézettségét és az általuk generált hirdetési bevételt.
Hogy ezek a lépések mennyire lesznek kifizetődőek, azt még nem tudjuk. A nemrégiben közzétett adatok alapján azt azonban igen,hogy a Vevo stratégiája működőképes!
A cég által közzétett első fél évre vonatkozó nézettségi adatok alapján a Vevo nézettsége, mintegy 30%-al meghaladva az előző évi adatot ,1.6 milliárdra nőt. Az összes megnézett videó az első félévben hasonlóan, 340% feletti mértékben növekedett és meghaladta a 12 milliárd videómegtekintést.
Ha vetünk egy pillantást arra, hogy mindebből mekkora részt is hasított ki a a mobilon illetve más eszközön való nézettség, mindjárt értelmet nyernek a Vevo lépései! Az ábráról látható, hogy a mobilnézettség elképesztő ütemben növekszik és 2-4-szerese az előző évben mért nézettségnek. A teljes nézettségnek és az összes videómegtekintésnek pedig közel 30%-a már mobileszközökön valósul meg. (Ez az érték még magasabb a tengerentúlon, ahol az összes látogatásnak több, mint fele mobileszközről érkezik..)
A forgalom és ezzel összhangban a hirdetők túlnyomó része ugyanakkor jelenleg a tengerentúli forgalomhoz kapcsolódnak, így a további platformokon való terjeszkedés mellett az európai majd pedig az ázsiai terjeszkedés szerepel a cég legfontosabb tervei között.