A Deezer kapcsán többször említettük, hogy az igaz megmérettetést a francia cég számára az jelenti, jelentheti majd, hogyha a világ- ugyan még legnagyobb de csökkenőben levő- de leg inkább kompetitívabb zenei piacára, az amerikaira is belép.
Arra az amerikai piacra, ahol az online rádiós piacot a Pandora uralja, az Apple piacra lépése ellenére. Ahol a streaming piacon a Spotify,a Telefonica által akvirált Rhapsody, a Google illetve sok kisebb szereplő, mint például az Rdio vagy a Songza küzdenek a zenekedvelők kegyeiért.
A tengerentúli piac másik specialitása, hogy az egyedi letöltési paci hatalmas és az Apple által dominált, így a streaming szolgáltatásoknak nem csupán saját üzleti modelljüket kell elfogadtatniuk a zenekedvelőkkel, hanem el kell indítaniuk az egyedi letöltésekre szánt összegeket az Apple-től.
Sok tekintetben tehát érthető, hogy a tavaly ősz óta a Warner Musicot is tulajdonló Lev Blavatnik befektetése révén megerősödő Deezer tudatosan kerülte az amerikai piacot, piacokat.
Mindez 2014-ben változhat és ezt most már maga a cég is megerősítette az AFP hírügynökségnek, a legtöbb iparági szakértő pedig év eleji indulást vizionál.
Természetesen mindezt nem lehet feltétlenül készpénznek venni, hiszen a Spotify közel 2 éven át tárgyalt a lemezkiadókkal, míg sikerült az amerikai piacra is érvényes feltételekben megállapodniuk! További bizonytalanságot jelent, hogy a Deezer, az esetek túlnyomó többségében telekummunikációs partnerekkel az oldalán lép be egy-egy piacra, a tengerentúli piacon ugyanakkor –egyelőre- a telco cégek nem nagyon élnek az ilyen jellegű együttműködésekkel. Pontosan ezért szól a legtöbb hír arról, hogy a francia cég egyelőre, önállóan lép majd az amerikai piacra.
A feladata- mint ahogyan az a fentiekből is kiszűrődik - igen nehéz lesz! A világ közel 180 országában elérhető szolgáltatás egy végtelenül kompetitív, sokszereplős piac egyik utolsó belépője lesz! A 2014-es évben tehát egyértelműen az amerikai piacot kell majd figyelnünk, hogy hogyan alakul a stremaing szolgáltatások versenye és mindez hogyan befolyásolja a nagy médiacégek- Apple, Amazon, Google, Microsoft, Samsung- zenei terveit. A piac nem bír el ennyi szereplőt, ez nagyobb kockázat nélkül kijelenthető, így aki lemarad, az jó eséllyel egy másik cég karjaiban találhatja magét, nagyon hamar…