A Spotify számára a 2015-ös év várhatóan az egyik legfontosabb év lesz a cég életében. A svéd cég által dominált streaming piacra belépő Youtube illetve Apple egészen biztosan alapjaiban változtatja majd meg a piaci dinamikáját.
Alapjaiban véve a két nagy szereplő belépése jó hír is lehetne, az erős márkájuk által generált extra figyelem és piacméret növelő hatás miatt. A streaming piac ebből a szempontból ugyanakkor speciális és feltételezhető, hogy a két nagy szereplők belépése kisebb mértékben növeli majd a piacot, sokkal inkább azonban a már piacon levő független szereplőktől vesz majd el felhasználókat, előfizetőket. A svéd céget azonban annál keményebb fából faragták, mintsemhogy csak úgy feladná, így a 21015-ös év, eddig egyértelműen a Spotify akcióiról szól.
A sorozat folytatódik, méghozzá most az Uber esetében már megismert alkalmazásintegrációs partnerek sorának bővítésével. A sorban következő partner, a Runkeeper népszerűsége abszolút vetekszik az Uber-ével, méghogyha a terület sok tekintetben más is.
Maga a működése az integrációnak ugyanakkor szinte teljesen megegyezik majd az Uber esetében megismerttel. A legfontosabb funkció, hogy a Runkeeper alkalmazáson belülről is kezelhetjük majd a Spotify-on playlistekbe sorolt zenéinket vagy kereshetünk a Spotify zenei adatbázisában.
Az egyelőre még a jövő zenéje, hogy a két alkalmazás intelligensen működjön együtt, azaz a Spotify megjegyezze, mely zenékre szoktam futni, hogy aztén azokat akár a tempónak megfelelően ajánlja futás közben.
Drámai előfizető növekedése ebből az együttműködésből sem számíthat a svéd cég, a minél több szolgáltatóval való együttműködés ugyanakkor egyre kevésbé teszi kihagyhatóvá a Spotify-t a zenehallgatásból, ami akkor, amikor pontosan olyan cégek lépnek majd be a piacéra, akik platformot nyújtanak, fontos és kifizetendő lehet a Spotify számára!