A Google az elmúlt években nagyon sokat küszködött azzal, hogy normális digitális zenei ajánlatot állítson össze. Nagyon sok kudarc és szenvedés után aztán tavaly ősszel végre sikerült eltalálni azt, amit a piac is keres. A Google persze nem áll, nem állhat le, az ide év legnagyobb feladat a Youtube streaming szolgáltatásának piacra való bevezetése lesz, és mindeközben, mindemellett a cégnek reagálnia kell arra is, hogy az Apple láthatóan, érezhetően egy hosszú távú zenei stratégia váltáson megy keresztül.
A kereső piacon egyre nagyobb kihívásokkal küzdőcégnek ugyanakkor mindezt egy alapjaiban változó zeneipari környezetben kell megvalósítania. A zeneiparban az elmúlt 10-15 évben végbement drasztikus változások természetesen az előadók és a kiadók viszonyát is sok tekintetben átalakították. A digitális szolgáltatások és marketing eszközök terjedésével a marketing tevékenység ellátásához sok esetben már nincs is szükség a kiadókra. Ma már nem bír komoly hozzáadott értékkel, hogyha egy kiadó elhelyezi egy rádióban a fizikai lemezkiadása pedig úgy ahogy van elértéktelenedett. A Youtube-on, az iTunes-on való megjelenés ellenben a zenei marketing alapjává vált. Ezen az újfajta piacon, az Apple egészen biztosan sokkal meghatározóbb szerepet játszik majd, mint most, és erre a Google-nak is reagálnia kellett.
Ennek az újfajt zeneiparnak az egyik fontos szereplője ( lehet) a Kobalt Music( a cégről itt olvashattok bővebben), amely tradicionális kiadói modellel és szerződésekkel szemben rövid távú, nagyon jól körülhatárolható feladatokra és jogokra szerződik az előadókkal, hogy aztán a céggel szerződésben álló előadók egy online felületen egyértelműen és könnyen nyomon követhessék, melyik tartalmuk, hol, hogyan teljesít. A Kobalt Music rendszere végtelenül áttekinthető, mindezért ráadásul a megszokottnál alacsonyabb 5-15%-os adminisztrációs díjat számítanak csupán fel. ( a hagyományos kiadók esetében a leggyakoribb az egyenlő, azaz 50-50%-os osztozkodás a jogdíjakon)
A Google nem szeretne lemaradni az Apple-től a kialakuló digitális zene fegyverkezési versenyben, így befektető cégén, a Google Ventures-ön keresztül 60 millió dollár fektetett a londoni székhelyű cégbe. Willard Ahdritz Kobalt Music alapító elmondása alapján a cég a csapat bővítésére illetve terjeszkedésére, elsősorban Dél- Amerikában való terjeszkedésre fogja használni az új befektetést.
A Google számára a befektetés két szempontból jelenthet fontos és előremutató lépést. Az egyik egyértelműen és könnyen beazonosíthatóan a közvetlen előadói kapcsolatok erősítése. A Kobalt segítségével a Google sokkal megnyugtatóbb választ tud majd adni az előadók számára arról, hol is hallgatják a dalaikat és abból mennyi bevételük származik. De talán ennél is fontosabb, hogy a Kobalt Music ideális alapja lehet egy jövőben kialakítandó digitális zenei analitika szoftver kialakításában. Azaz a Google nem kevesebbet szeretne, mint ugyanúgy uralkodni a digitális zenei adatokon, mintahogyan azt a webes forgalom esetében a Google Analytics segítségével teszi.