Free Music!

Az Amazon a legnépszerűbb streaming szolgáltatás az USA-ban

2016. március 26. - Pléh Dániel

Az Amazon Prime Music tavaly nyári indulása nem kavarta fel különösebben a digitális zeneipar vízét, ami egyrészt köszönhető annak, hogy nem szabványos streaming szolgáltatásról  volt/van szó.

Az Amazon Prime Music ugyanis nem egy klasszikus értelemben vett streaming szolgáltatás, hiszen az Amazon Prime előfizetők számára szól, akik a szolgáltatást is igénybe vehetik, ingyenesen, a 99 dolláros havidíjuk részeként, azaz lényegében a streaming szolgáltatás az amúgy is elég bő Amazon Prime előfizetéses struktúra értékét hivatott növelni.

amazon-2.jpg

Ami még talán ennél is meglepőbb  és sok streaming piaci szereplő számára figyelmezhető jel, hogy a Park Associates kimutatása szerint az Amazon Prime Music a legnépszerűbb streaming szolgáltatás a szélessávú internet hozzáféréssel rendelkező amerikai háztartások között.  A piackutató cég tavalyi adatai alapján 10%-os volt az Amazon Prime Music penetrációja, míg a Pandora csupán 6,  a Spotify pedig csupán 4%-al büszkélkedhetett.

Az Egyesült Államokbeli siker (is) egyre határozottabban jelzi, hogy az Amazon, sok tekintetben speciális üzleti modellje igenis működőképes. Hiába a 30 millió dal, hiába a korlátlan számú lejátszási lehetőség, ha a zenekedvelők számára kevesebb dal, sokkal olcsóbban többet ér.

Minden egyben Amazon módra

A különböző szolgáltatások  összecsomagolása és kedvezőbb áron  való kínálása (  angol nevén a bundling)   idestova 20 éve foglalkoztatja  a technológiai illetve a tartalomipart.

Hosszú idő után az első igazán komoly lépést az Amazon tett meg  ebben az irányban, amikor – egyelőre még inkább független és kevésbé jelentős- tévécsatornákat tett elérhetővé  az Amazon Prime előfizetők számára.  Innen pedig már csupán egy, nem is olyan hatalmas lépés az, amikor minden fontosabb csatorna a Prime előfizetés részét képezi, képezné.

Mindez pedig már most is azt jelenti, hogy egy helyen, egyszerre kaphatunk kedvező áron   videó és zenei tartalmakat. A jövő komplett szórakoztatóipari, előfizetés alapú szolgáltatásai valahogy így nézhetnek majd ki.

 

Az Amazon tehát fokozatosan, de egyre határozottabban halad  a vezető szórakoztatóipari szerep felé. Zeneáruháza már letaszította trónról az iTunes-t, az Prime Music a legnépszerűbb streaming szolgáltatás lehet a tengerentúlon és megindulhat  a nemzetközi terjeszkedés felé,  sőt a portflio akár egy hagyományos streaming szolgáltatással is bővülhet hamarosan, e-commerce óriás televíziós terveiről pedig  pont fent  írtunk bővebben.   Ez pedig akár honnan is nézzük, egy komplett szórakóztatóipari portfolió  lesz így, amit érdemes lesz komolyan venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr178491078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása