A Spotify feltételezhetően fennállásának egyik legnehezebb évét éli, elsősorban a piacra belépő óriás vállalatok és nem amiatt, mert ne növekedne eléggé. Az, hogy a streaming szerep mennyire kezd megnőni a világ szórakoztatóiparában talán semmi nem jelzi jobban, mint az, hogy egyre nagyobb és nagyobb streaming cégek és vállalkozások jutottak a felvásárlás sorsára és a jelenleg még körön kívüli nagy médiacégek egyre eltökéltebbek abban, hogy valahogy ők is belépjenek erre a piacra.
Közűlök a legnagyobb és legjelentősebb a Facebook, amely Mark Zuckerberg korábban megfogalmazott forradalmi elképzelései ellenére a jelek szerint nem igazán akart és akar. Sokkal inkább egyfajta prémium forgalomterelő szerepet töltött be. A Facebook zenei platform pontosan emiatt, a kezdeti sikereik ellenére nem is hozta el azt a sikert amit a Facebook és a partner zenei szolgáltatók reméltek.
|
Azonban a Facebook a közelmúltban már - ha esetleg nem is tervezte- belépett a zeneiparba, mint szolgáltató, pontosan arra a területre, ami az egyik legszenzítivebb ls legforrongóbb, tartalom jogi oldalról. Ezzel tehát elvi szinten elhárulhatott az akadály az elől, hogy Mark Zuckerberg cége immáron ne csak forgalomterelő szerepet töltsön be a világ zeneiparában és innentől kezdve a Facebook ismételten szinte minden komolyabb , (esetleg) eladásra váró zeneipari szereplővel kapcsolatban felmerül, mint lehetséges vevő.
Az azonban még így is meglepő, hogy a napokban a közösségi óriás oldal a Spotify vevőjeként merült fel! Pikantériája a pletykának, hogy az ( állítólag) a Spotify egyik befektetőjétől származik…A svéd cég befektetői struktúrája alapján abszolút nem lenne meglepő, hogyha ez egy nagy nemzetközi kiadó lenne, de nem, a GP Bullhound névre hallgató befektető osztotta meg helyi újságokkal a véleményét, előrejelzését.
Azt az előrejelzést, amely alapján jövőre valóban nagy valószínűséggel tőzsdére lép a Spotify, de közel ezzel e megegyező esély van arra, hogy a Facebook tulajdonába kerül…Az akvizíciót indokolná , hogy a Spotify hosszú idő óta gyengélkedik az igazán működőképes közösségi modell kialakításában, ami a svéd cég legnagyobb vetélytársának az Apple-nek ugyancsak gyengesége. A Facebook-Spotify duó tehát feltételezhetően hosszú ideig képes lenne dominálni a streaming szolgáltatások piacát ( is)
Jogosan felmerülő kérdés, hogy a Facebook-nak hol is mikor, milyen formában érné meg a Spotify akvizíció? Ahol nagyon is szervesen illeszkedne, az egy ingyenes, nagy elérésű zenei szolgáltatás, amely tovább növelhetné a Facebook core üzleti modelljének, a hirdetéseknek az értékét és fókuszát. A Spotify nagyon erős a prémium modell felépítésben és az ingyenes szolgáltatást használó ügyfelek felfelé migrálásában. Amiben ellenben nem erős, az a hirdetés értékesítés és ezáltal az ingyenes szolgáltatási láb monetizálása.
A két cég korábban működött már együtt, sok közös pont is van a történelmükben, mégis bérmennyire jól hangzik is, kicsi az esély arra, hogy a Facebook megvegye a Spotify-t, illetve pontosabban annak, hogy a Spotify eladó legyen.
A hírek szerint ugyanis a Spotify minden erejével a tőzsdére lépésen dolgozik, tehát kevés valószínű, hogy az előtt értékesítésen gondolkozna, arra ugyanakkor egyre több jel utal, hogy a Facebook végre valóban saját jogon belépne a digitális zenei szolgáltatók közé.