A Spotify-al kapcsolatban az elmúlt közel egy évben gyakorlatilag csak pozitív, a növekedésről, terjeszkedésről szóló híreket, elemzéseket tettünk közre. Erre minden okunk megvolt, hiszen a svéd cég a nehézkes és többször meghiúsulni látszó tengerentúli piacra lépés óta a legtöbbet citált zenei szolgáltatássá vált, amely közben folyamatosan és igen impresszív ütemben volt képes növekedni.
Hosszú idő után először ugyanakkor a növekedés megtorpanni látszik. A július elejétől augusztus közepéig ismert adatok alapján ugyanis a Spotify havi látogatóinak száma érzékelhető mértékben, mintegy 15%-al csökkent, augusztus elején.
A heti felhasználási adatokat nézve pedig még feltűnőbb a visszaesés, hiszen a svéd cég augusztus elején közel 4 millió felhasználót vesztett ezen adatok alapján.
Mindennek ellentmond ugyanakkor, hogy a napi aktív felhasználókat nézve nem érzékelhető érdemi változás, a Spotify napi átlagos felhasználószáma a Facebook oldalain 6-7 millió között ingadozik.
Egy hónap adataiból természetesen nem szabad messzemenő következtetéseke levonni. teljes mértékig elképzelhető, hogy a Facebook alkalmazás központjának indítása, az ahhoz kapcsolódó promóció volt az, ami június végén megnövelte a Spotify havi látogatószámát, s így a visszaesés tulajdonképpen csak visszarendeződés az eredeti szintekre.
Ennek verifikálása miatt lesz majd különösen fontos a kb. két hét múlva megjelenő alkalmazás használtsági adat. Amennyiben az megerősíti a visszaesés tényét vagy esetleg további visszaesést jelez majd, az komoly aggodalommal töltheti el a Spotify menedzsmentjét a jövőt illetően…