A Twitter zenei piacokra való belépést nagyon sokan, nagyon sokáig várták és nagyon komoly reményeket fűztek hozzá, elsősorban a Blip.fm évekkel ezelőtti sikerén felbuzdulva. A hosszú várakozást aztán tavaly tavasszal törte meg a cég és lépett piacra a Twitter Music névre hallgató szolgáltatásával.
Azzal a szolgáltatással, amely aztán minden kétséget kizáróan a tavalyi év legnagyobb bukását okozta! A bukás okait hosszasan lehetne elemezni, ha egy okot kellene említeni, az az, hogy a szolgáltatás csak és kizárólag Twitteren belüli aktivitásokat mutatja, így aki igazán élvezni szeretné a Twitter Music adta előnyöket, az nem árt, ha kedvenc előadóit a Twitteren is követi, maguk a tartalmak pedig a partner streamimg szolgáltatók oldalain voltak meghallgathatóak, márha rendelkezünk előfizetéssel.
A Twitter Music mintegy 8 hónapnyi kudarc sorozat után alig két hónappal ezelőtt bezárt, bár a Twitter menedzsmentje már akkor is sietett leszögezni, hogy a bezárás ellenére továbbra is keresik a lehetőségét annak, hogy a zenei piacra lépjenek.
A hírek szerint az első partner, akit megkerestek a Beats Music volt, azonban az Apple-Beats Music tranzakció feltételezhetően bármilyen esetleges folyamatban levő Twitter-Beats Music tárgyalásokat felülírt.
A következő partner a berlini székhelyű Soundcloud, melyet több szakember is a jövő digitális zenepiacának egyik meghatározó szereplőjeként tart számon. A Twitter és a Soundcloud kapcsolata nem új keletű, a két cég még a Twitter Music megjelenése előtt egyezett meg abban, hogy a Soundcloud linkek közvetlenül megnyithatóak legyenek a Twitter posztokból.
A RE:Code által megszelőztetett- majd visszavont- információk alapján a közelmúltban a tárgyalások sokkal előrébb jutottak és a Twitter immáron a 700 millió dollárra értékelt szolgáltatás akvizícióján dolgozik.
Amennyiben megvalósul, akkor, csakúgy, mint az Apple esetében a Beats , a Twitter esetében is a legnagyobb méretű akvizíció lenne. S hogy miért is érné meg a Twitternek kifizetni ezt a hatalmas összeget?
Alapvetően a Soundcloud mintegy 250 millió fős felhasználói tábora és masszív látogatói bázisa- 40 millió körüli létogatója percenként 12 óra audiotartalmat töltenek fel.- miatt! A Twitter jelenleg mintegy 350 millió felhasználóval rendelkezik, azonban a befektetők nagy félelme, hogy a Facebook-al ellentétben ez a tábor nem, hogy nem növekszik, hanem idővel inaktív felhasználók táborává válik majd…ezt a problémát segíthet megoldani a Soundcloud, annak ellenére is, hogy feltételezhetően a két hatalmas felhasználói táborban nagyon nagy számú átfedés van. A Soundcloud számára a legfontosabb adalék a Twitter hirdetési rendszere lenne, amelynek segítségével a forgalmát valóban monetizálni tudná.
A sok akvizíció mellett szóló érv mellett van egy, amely ellene szól: ez pedig a Soundcloud-on megtalálható tartalmak kétes jogi helyzete. A berlini cég rendelkezik egy tartalomazonosító algoritmussal és alapvetően az üzleti modellje és inkább az előadói tartalomfeltöltésre koncentrál, ennek ellenére a kiadók megosztottak abban a kérdésben, mennyire is legális a szolgáltatás jelenleg.
A jelen állás szerint a tranzakció mégsem valósul meg, pontosan a fent jelzett ok, okok miatt. Mindez persze nem jelenti azt, hogy nem is fog. A Twitternek égető szüksége volna arra, hogy érdemi formában jelenjen meg a digitális zeneiparban és használja ki 350 milliós felhasználói bázisát ezen a téren is. A Soundcloud jelenleg annak ellenére lenne olcsó vétel a számukra, hogy ezzel is a Twitter legnagyobb akvizíciója lenne. Abban a pillanatban viszont, hogy a Berlini cég megszerzi ezeket a licenszeket, úgy az ára ennél jóval magasabb lesz, sőt az is elképzelhető, hogy inkább befektetőket keres majd, mint akvizíciós partnert...