Az MTV ( Music, nem a magyar..) szerepe a zenefogyasztás átalakulásában elvitathatatlan. A 80-as évek elején gyakorlatilag az MTV teremtette meg a videóklipet ,mint műfajt- hogy aztán a 2000-es évek közepén, a Youtube megjelenésével egy időben az újfajta zenei tartalom fogyasztás egyik legádázabb ellenségévé váljon.
Az MTV tulajdonosa, a Viacom és a Youtube között, majd 10 éven át zajló nagyon csúnya pereskedés nem segített abban, hogy a hatalmas médiacég jó irányba állítsa hajóját.
A 2010-es évek elején, még a leglátogatottabbnak számító zenei oldal, az MTV illetve az általa támogatott zenei szolgáltatások ( Az Urge, majd a Rhapsody) nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, a zenei tartalomfogyasztási szokások változásai pedig azt eredményezték, hogy az MTV ma már nem számít a legnépszerűbb zenei oldalnak.
Az elmúlt szűk egy évben aztán a Viacom és az MTV úgy tűnik rátalált a helyes irányra és arra próbálja a legnagyobb hangsúlyt helyezni, amiben valóban erős, a többit pedig ráhagyni azokra, akik az adott területen vezető szereplőknek számítanak.
Ennek a folyamatnak volt a kezdete az MTV Artist platform létrehozása, a Myspace által úgy tűnik immáron örökre meghagyott űr betöltésére. Az előadói információk, a zenemegismerés segítése valamint az e-commerce lehetőségek kiaknázása azonban csak akkor működhet jól, ha a legfontosabb elem, a zenék meghallgatása is jelen van.
Pontosan ezért roppant fontos és az MTV végleges átpozíconálását jelentő megállapodását az, melyet a Viacom és a Spotify jelentett be. A megállapodás lényege, hogy az MTV oldalain, a zenemeghallgatási lehetőségeket teljes átveszi a Spotify. Mindez nem kevesebbet jelent, minthogy a jövőben a Viacom a legfontosabb oldalain megjelenő zenei tartalomajánlók a Spotify-hoz vezetnek majd. Amennyiben a látogató Spotify előfizető, úgy belépés után már a Spotify desktop alkalmazásában élvezheti majd az MTV adott lejátszási listáját. A mobilon látogatók pedig a Spotify mobil alkalmazásába jutnak majd. A nem regisztrált , azaz Spotify előfizetéssel/ regisztrációval nem rendelkező látogatók pedig 30 másodperces részletet hallgathatnak majd a dalokból.
Az együttműködés papíron, mindkét fél számára előnyös, azonban ha a stratégai irányokat nézzük, már más a kép. A lépéssel ugyanis az Viacom- ha nem is bevallottan-, de lemond arról, hogy saját streaming szolgáltatása legyen , akár co-branded formában is. (Mindemellett ez a korábban meglevő Rhapsody- MTV kapcsolat lazulását is jelzi, ami nem is meglepő a Rhapsody- Telefonica akvizíció fényében)
A saját streaming szolgáltatásról való lemondás mellett, ez persze azt is jelenti, hogy a Viacom és az MTV jövőben elsősorban a saját gyártású zenei tartalmakra koncentrál majd. Mindez azonban érdemben kevesebb annál, a szórakoztatóipari központtál ,melyet pár éve szerettek volna létrehozni…
A Spotify számára ugyanakkor komoly nyereség a megállapodás, hiszen annak révén újabb potenciális felhasználókhoz, felhasználói adatokhoz juthat, ez pedig a tervezett tőzsdére lépéshez végtelenül fontos, újabb lépés.