Free Music!

Tovább marginalizálódik a Last.fm

2014. október 29. - Pléh Dániel

A Last.fm 5-8 évvel ezelőtt az online rádiózás legjelentősebb piaci szereplője volt, ennek megfelelően a CBS fel is vásárolta, nem titkoltan azért, hogy az alapvetően európai gyökerű Last.fm tudásának segítéségével  az amerikai online rádió piacot is uralja. 

Ma már kijelenthető,hogy a CBS általi akvizíció gyakorlatilag megölte az anno oly sikeres szolgáltatót, ami most már a CBS által Nagy Britanniában kötelezően bemutatott pénzügyi adatok alapján egyértelműen látható is.

lastfm_2012_2013.jpg

A 2013-as adatok alapján ugyanis a Last.fm bevételei jelentősen, közel 25%-al maradtak el a 2012-es évtől. A bevétel csökkenés minden területen jelentkezett. A hirdetési bevételek 7 millió dollárról 5.7 millió dollárra csökkentek, az előfizetési bevételek 2.6 millió dollárról 1.8 millió dollárra csökkentek. A 20 illetve 30%-os csökkenés egyértelműen jelzi, hogy az anno oly sikeres cég minden területen gondokkal küzd, jelentős gondokkal küzd.

Némileg kedvezőbb illetve árnyaltabb a kép, hogy földrajzi régiókra bontva elemezzük a bevételeket.A bevételek több ,mint fele az Egyesült Államokban keletkezik, így az hogy itt 23%-al csökkentek a bevételek, sok mindent meghatározott. Nagyon erősen éreztette hatását a Deezer illetve a Spotify nemzetközi terjeszkedése , melynek következtében a nemzetközi bevételek kevesebb, mint a felükre csökkentek.

lastfm_regiok.jpg

Az angol streaming piac növekedéséről, illetve a Spotify eredményes 2013-as évéről a szigetországban nemrégen mi is beszámoltunk, a Last.fm adatai alapján a Spotify jórészt a Last.fm helyére tudott belépni, melynek következtében a szigetországi bevételei is mintegy 50%-al csökkentek. Egyetlen régió volt, ahol viszont növekedni tudott a Last.fm, ez pedig Európa többi része, ahol közel 50%-al tudták növelni bevételeiket.

A meredeken csökkenő bevételek ellenére a Last.fm. pénzügyi eredménye javult, s valószínűleg a CBS számára jelenleg ez a legfontosabb. Szemben a 2012-es, 6 millió dollár feletti veszteséggel ugyanis 2013-ban már csupán 3.4 millió dollár veszteséget „termelt”, ami egy akkora médiavállalat, mint a CBS esetében lényegében egyenlő azzal, hogy a last.fm önfenntartónak tekinthető.

A CBS terhét elérte a célját, a last.fm-et integrálta a saját vállalati struktúrájába, fenntarthatóvá alakította az üzleti modellt. Mindez ugyanakkor azzal jár, jár együtt, hogy a Last.fm mint független streaming piaci szereplő lényegében megszűnt létezni. Kár érte…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr366786709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása