Az Apple Music megjelenése egészen biztosan felbolygatja majd a világ zeneiparát és annak digitális szegmensét, függetlenül attól, hogy maga a szolgáltatáscsomag mennyire tűnik jónak,logikusnak és érthetőnek.
Az iTunes 2004-es bevezetéséhez képest ugyanakkor egy dolog alapjaiban változott meg: Az Apple egy rengeteg erősebb-gyengébb szereplővel bíró piacra szeretne belépni és dominálni azt. A Cupertioni cég régóta kedvelt kiszivárogtatáson alapuló kommunikációjának köszönhetően pedig ezek a szereplők 8-10 hónapon át készülhettek minderre, és az Apple balszerencséjére meg is tették!
Az egyik első a reagálók sorában a francia Deezer volt, amely a Google által tavaly év végén kipróbált megoldást ismétli: 3 hónapnyi előfizetést kínál az egyes piacoknak megfelelően 1 fontos/ 1 eurós havidíj ellenében, havi 1 dolláros áron, egyelőre néhány kiemelt piacon, úgymint az Egyesült Királyság, Franciaország vagy Spanyolország.
Mindez talán leginkább azért meglepő a francia cég esetében, mivel az elmúlt időszakban, alapvetően a tengerentúli piacokon volt aktív, és a onnan kiindulva drasztikusan átalakított stratégiát kezdett el alkalmazni, amely három szintre épült:
- A Deezer Elite a high-end zenekedvelők részére nyújt majd igazán minőségi streaming élményt
- A Sticher az alapvetően talk rádió hallgatók igényeit elégíti majd ki
- A Deezer Cricket pedig az Amazon fapados streaming szolgáltatásával próbál majd versenyre kelni
A Deezer a közelmúltban konzekvensen terjesztette stratégiájának a prémium, high-end részét, immáron világszerte, most mégis a legfontosabb európai piacokon egy kifejezetten a szabványos streaming szolgáltatásának a pozícióit védő akcióval rukkolt elő. Ettől függetlenül az Apple számára a Deezer akciója eggyel növeli a megoldandó problémák számát…