Free Music!

Dedikált zenei poszt típus a Facebookon

2015. november 15. - Pléh Dániel

Az olyan hatalmas méretű közösségi oldalak, mint a Facebook vagy a Twitter mindig is alapvető fontosságú szerepet töltöttek be a zenei tartalmak terjedésében, megosztásában. Pontosan ebből fakadóan régóta téma, hogy a Twitter vagy a Facebook mikor lép, léphet be a zeneiparba, igazán komolyan.

Mert kevésbé komolyan mindkét közösségi oldal megtette már korábban. A Facebook,Mark Zuckerberg korábban megfogalmazott forradalmi elképzelései ellenére a jelek szerint nem igazán akart és akar. Sokkal inkább egyfajta prémium forgalomterelő szerepet töltött be. A Facebook zenei platform pontosan emiatt, a kezdeti sikereik ellenére nem is hozta el azt a sikert amit a Facebook és a partner zenei szolgáltatók reméltek.

Ez a hibát aztán évek múltán, csak idén sikerült helyre hozni, a Twitteren az úgy nevezett audio kártyák segítségével, amelyek lehetővé teszik, hogy zenei tartalmakat beágyazását és lejátszását a népszerű közösségi felületen. Az új funkció a zenehallgatás élményét helyben kínálja a felhasználók számára, azaz nem kell a streamingszolgáltatók oldalaira elnavigálniuk azért, hogy a valaki által behivatkozott zenét meghallgathassák.

Az utóbbi időben egyre aktívabb zeneipari szerepet vállaló Facebook , amely mellesleg egyre gyakrabban vesz ét termékötleteket, funkciókat a Twittertől, a napokban jelent meg hasonló megoldásával, a Music Stories névre hallgató funkcióval.

 

A Music Stories lényege, hogy a Spotify illetve Apple Music tartalmak esetében azokból 30 másodperces részletek, a Facebook elhagyása nélkül lesznek meghallgathatóak. Az új típusú posztok roppant egyszerűen létrehozhatóak lesznek: a két szolgáltatás valamelyikből származó linkek esetében azokat a szövegbeviteli mezőbe bemásolva automatikusan az új poszt típus formátumában jelenik majd meg.

Az új megoldás nagyon sok tartalomfogyasztási szokásra választ ad – dgxre többen használnak ugyanis streaming szolgáltatásokat, melyek esetében a tartalmak megosztása Facebookon nem nyújtott, nyújthatott teljeskörű élményt. Mindez az új fajta poszt típus bevezetésével megváltozik, méghogy nem is teljesen, hiszen csak dal részletek lesznek meghallgathatóak ( ha van élő előfizetésünk a két szolgáltatásban, akkor azonban a teljes dalok)

A Facebook az új post típus megjelenésével tovább halad azon az úton, amelynek célja, hogy a hírfolyam egyre értékesebb, jobb tartalmakat nyújtson, és egyre inkább a Facebook oldalain belül tartsa a látogatókat. A Music Stories bevezetésének az igazi célja, ugyanakkor messze nem (csak) ez. A fejlesztés és az új pszt típus nagy vesztese ugyanis egyértelműen a Youtube. Eddig ugyanis ugyan kényelmetlen volt, de annak érdekében, hogy meglehessen hallgatni a dalokat, amiket meg kívántunk osztani a világgal, legtöbbünk a Youtube-ról linkelte be őket, mivel a Youtube beágyazások lejátszhatóak voltak a Facebook hírfolyamban. Ez mostantól megváltozik és az persze nem a véletlen műve, hogy pont akkor változik meg, amikor a Facebook és a Youtube harca a videók kapcsán egyre kiélezettebb..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/8056260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása