Kicsit több, mint egy évvel ezelőtt követe Jay-Z Dr.Dre példáját és vásárolta fel a svéd streaming cég, a Wimp illetve a TIDAL és az azt üzemeltető cég, az Aspiro mintegy 60%-os részesedését 56 millió dollár értékben és indította el saját streaming szolgáltatását 16 világsztár támogatásával.
Az azóta eltelt bő egy év aztán sok mindennek volt mondható, csak nyugodtnak nem, folyamatos akvizíciós pletykák, az egyre erősödő piaci verseny és koncentráció okén minduntalan felmerült, hogy Jay-Z Dr.Dre példáját követve jó áron, jó időben túl ad a szolgáltatáson.
Minden jóslat ellenére a ez aztán eddig nem történt meg, és így a TIDAL előbb az 1, a közelmúltban pedig immár a 3 millió felhasználót is elérte. Mindez azt jelenti, hogy az alapvetően exkluzív tartalmakra és prémium minőségre építő üzleti modell, ha lassan is, de úgy tűnik egyre működőképesebb.
Egy éves születésnapja alkalmából ugyanis a TIDAL bejelentete, hogy immáron 3 millió előfizetővel rendelkezik! A 3 millió felhasználó azt jelenti, hogy a TIDAL indulása óta mintegy 2.5 millió felhasználóval tudta bővíteni bázisát, ami egy év alatt igen szép teljesítmény. Természetesen ehhez szükség volt az exkluzív tartalmakra, szükség volt arra, hogy olyan sztárelőadók, mint Kanye West, Beyoncé vagy éppen Rihanna a TIDAL-on jelentessék meg albumjaikat, exkluzívan.
A TIDAL egyszerre streaming, videó és HD streaming szolgáltatás, így érdemes egy pillantást vetni arra is, hogy ezek hogyan alakultak az elmúlt egy évben. A 3 millió előfizető közel fele, 1.35 millió a HD szolgáltatás előfizetője, ami jelzi, hogy a TIDAL valóban el tudta adni a prémium szolgáltatás jellegét, minden más szolgáltatásnál jobban.
A zenei videók száma is megduplázódott, így immáron 130 ezer videókilp érhető el a TIDAL-bam, miközben a zenei adatbázis is 25 millióról 40 milliósra nőtt, azaz lassan, de biztosan a TIDAL rendelkezik a legnagyobb zenei adatbázissal a streaming szolgáltatások közül, benne rengeteg exkluzív tartalommal.
A TIDAL tehát egy nagyon nehéz év után, úgy tűnik konszolidálni tudta a helyzetét. Nem kerülhető el ugyanakkor az ugyancsak egy ( illetve még csupán 9 hónapja) indult Apple Music-kal való összehasonlítás. Az Apple Music-hoz mérve a TIDAL első éve komoly csalódás, azonban nem biztos, hogy a összehasonlítás fair. A két szolgáltatás előfizetőszámában megmutatkozó markáns különbség lényegében ugyanis annyit mutat, hogy mennyit ér, hogyha egy cég saját alkalmazás illetve hardver platformmal rendelkezik.
Mindettől függetlenül , sőt talán pontosan emiatt és ezáltal is megerősítve a TIDAL 2016 egyik fő digitális zenei akvizíciós célpontja lehet, igaz ezúttal már érdemi, valós számokkal megtámogatva.