Abban minden digitális zenével foglalkozó újságíró, szakértő, blogger és iparági szereplő egyetértett és egyetért, hogy a digitális zenei szolgáltatásoknak a következő, igazán jelentős lökést az adhatná meg, hogyha valamelyik közösségi óriás, mint a Facebook vagy a Twitter saját zenei szolgáltatással lépne piacra.
Eleddig ezt egyik cég sem tette meg, annak ellenére nem, hogy mind a Facebook, mind a Twitter mérlegelte korábban illetve a közelmúltban, hogy maga is belépjen, mint streaming szolgáltató.
A fókusz tehát továbbra is a forgalomterelésen van. A Facebook ennek érdekében hozott létre dedikált zenei poszt típust illetve fejleszti a Messengert abba az irányba. Hogy zenei megosztásra is tökéletesen alkalmas legyen.
A Twitter esetében az első és amúgy nagyon sikeres próbálkozást a lemezipar és a jogvédők állították meg , a második próbálkozás, a Twitter Music azonban már eleve kudarcra volt ítélve, ugyanis zenei élményhez tehát túl sok korláton és kattintáson át vezetett az út, így a Twitter Music-ot, idestova két éve a Twitter kisebb gondolkodás után be is zárta, így a twitterezők ismét jól használható zenei megoldás nélkül maradtak.
Az első óvatos elmozdulást aztán tavaly nyáron, a rengeteg területen innováló és innovatív Rhapsody hozta el, amikor is a Twitter által ősszel bevezetett úgynevezett audio kártyák segítségével vitte el a mikroblog szolgáltatóhoz a zenei élményt. Az Audio Card funkció lehetővé teszi zenei tartalmakat beágyazását és lejátszását a népszerű közösségi felületen. Az új funkció a zenehallgatás élményét helyben kínálja a felhasználók számára, azaz nem kell a streamingszolgáltatók oldalaira elnavigálniuk azért, hogy a valaki által behivatkozott zenét meghallgathassák, azaz végre a legfontosabb korlátozó elem kikerült a Twitter megközelítéséből. A Twitter első két partnere a SoundCloud és az iTunes Radio voltak, hozzájuk csatlakozott most a Rhapsody. A lista aztán idén tavasszal bővült tovább, két kulcsfontosságú szereplővel, a Soundcloud-al is a Spotify-al.
A berlini cég az elsők között volt, akik alkalmazni kezdték a Twitter Audio Card megoldását, most azonban tovább léptek és még kényelmesebb megoldást dolgoztak ki: mostantól ugyanis a Moments fülön megjelenő, a Twitter Audio Card-ot használó tweetek egyből playlistté lesznek alakíthatóak és a lejátszhatóak is, ott helyben, minden fajta al oldalra vagy szolgáltató i oldalra való navigálás nélkül.
A megoldás tulajdonképpen szinte már az, ami anno a nagysikerű blip.fm integráció nyújtott, egyetlen apró, ámde annál nagyobb különbséggel: a Soundcloud- Twitter Moments integráció egyelőre csak a professzionális felhasználók- ( mint a Buzzfeed, a Fox News, a Getty Images, a Mashable, a NASA vagy éppen a New York Times számára érhető el, a Twitter közösségi jellegével abszolút ellentétes módon.
Ezzel párhuzamosan a Twitter a Spotify-al is megállapodott, lényegében ugyanezekben a feltételekben, melynek köszönhetően immáron a Spotify tartalmak is beilleszthetőek a Twitter Audio kártyákba, és anélkül lesznek meghallgathatóak, hogy el kellene indítani a Spotify alkalmazást, és a Spotify tartalmak is megjelenhetnek majd a Twitter Moments fülön.
A Twitter tehát ha lassan is de valóban integrálja az összes fontosabb zenei szolgáltatást és lehetővé teszi, hogy anélkül hallgassunk bele zenékbe,hogy el kelljen hagynunk magét az alkalmazást, és így valóban egyre inkkább a social sharing központjává válhat. Más kérdés, hogy lehet mindez már késő a Facebook-al, a Snapchat-el és az Instagram-al folytatott versenyben.