A zenefogyasztási szokások átalakulása a szemünk előtt zajlik. Az lá carte letöltések eltűnőben vannak, a streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek, de egyre inkább elmosódik a határ az audio és a videó streaming között, miközben olyan újfajta zenefogyasztási módok jelennek meg, mint például az üzenetküldéssel integrált zenehallgatás és megosztás.
Azt, hogy a zenei szolgáltatások piaca mennyire mozgó, változó világ napjainkban talán legjobban a Vevo példája igazolja. A tisztán zenei videókból álló, prémium zenei videóklip szolgáltatás, melyet a kiadók ( kivéve a Warner Music-ot) illetve egy arab befektetői csoport hozott létre 2009-ben, létre hívása óta fokozatosan növekedett egészen odáig, hogy2014-re már a zenei videók fogyasztását domináló szolgáltatássá vált, amely Youtube méltó vetélytársának tekinthető.
A Vevo ugyanakkor igazából sosem tudott kilépni Youtube árnyékából, ami az idő előrehaladtával egyre jelentősebb problémává vált, nem függetlenül persze attól sem, hogy a Youtube maga is egyre inkább prémium tartalmak felé mozdult és mozdul el. A Vevo számára tehát nem nagyon más, mint hogy maga is belépjen az egyre őrültebb, és egyre inkább kombinált video és audio streaming szolgáltatási háborúba.
Ennek első lépése volt, még a télen, hogy felvásárolta a Showyou nevű szolgáltatót, amely Az alkalmazás eleinte egy Flipboard-szerű felületen kínált fel videókat, amelyek a korábban lájkolt Youtube csatornák, a barátok által a Facebook-on, Twitteren vagy más közösségi oldalakon megosztott videók, vagy akár azáltal, hogy az alkalmazáson belül elkezdünk követni más felhasználókat. 2014 ősze óta pedig a tartalomtulajdonosok számára lehetővé tették, hogy saját maguk hozzanak létre csatornákat, amelyeket előfizetési díj ellenében nézhetnek a Showyou felhasználók. Az elmúlt mintegy 16 hónapban olyan cégek csatlakoztak , mint a NASATV, a AP hírügynökség,a Reddit TV, a VICE Media vagy az ABCNews.
A második, legalább ennyire fontos lépés most nyáron következett, amikor is a Vevo, sokadik átalakulását végrehajtva ismét megjelenést, struktúrát változtatott. Ezúttal a fő fókusz pedig saját gyártású tartalmak felé való elmozdulás volt, design szinten is.
A nulladik lépés persze a Snapchat szerű vertikális videó megtekintési lehetőség megteremtése, de mindemellett a Vevo új, hús-vér emberek által vezetett csatornákkal is debütál, illetve minden eddiginél tovább finomítja ajánló rendszerét annak érdekében, hogy a lehető leginkább személyre szabott videókat ajánljon. A vertikális megjelenés lehetővé tette, hogy a Vevo átalakítása kissé player struktúráját is oly módon, hogy a lejátszó alatt a további ajánlott videók is könnyen, egy mozdulattal elérhetőek legyenek.
Útban a streaming szolgáltatás felé Az, hogy a Vevo maga is belépne a streaming szolgáltatások közé, tulajdonképpen még titoknak sem nevezhető, hiszen a cég vezetője ismerte el ilyen irányú terveiket ég az év elején. A tervezett előfizetéses modell több lépcsős lenne, akár, mint a Youtube Red, vagy a Spotify esetében, azaz az ingyenes Vevo nem tűnik majd el, sokkal valószínűbb, hogy a prémium verzióban több funkciót kínál majd a szolgáltatás. A streaming szolgáltatás indításához elengedhetetlenül fontos lépés, hogy teljes tartalmat tudjon ajánlani a Vevo. Az ehhez vezető úton volt mérföldkő a megállapodás, melynek értelmében hét évnyi vita és tiltás után immáron a Warner Music videói is elérthetőek lesznek a szolgáltatásban. Persze mindez csak egy, fontos lépés. Az igazi kérdés az lesz, hogy a Vevo mit tud majd felmutatni, ami egyedivé teszi és ami arra ösztönzi majd a zenekedvelőket, hogy ne a Spotify-t, ne az Apple Music-ot vagy éppen ne az Amazon Prime Music-ot válasszák. |
A redesign mellett, a Vevo magát a működését is átalakította annak érdekében, hogy maximalizálja az általa nyújtott szolgáltatási élményt. Ennek részeként az olyan almárkák, mint például a Vevo Lft vagy a Vevo Dscvr saját műsorvezetőt kapnak majd, és ezen felül a Vevo követve az egyre népszerűbb trendet maga is saját gyártású tartalmak gyártásába fog…
Mindezzel a Vevo-nak lényegében egyetlen célja van: szeretne végre igazán önálló entitássá válni. Az elmúlt éve tagadhatatlan sikerei ugyanis a zenekedvelők szemében úgy jelentkeztek, mint egy ügyes kis Youtube-on belüi megoldás. Most azonban, hogy maga a Youtube is a prémium szolgáltatás felé mozdult és mozdul el hirtelen a Vevo vetélytársává vált, arról nem is beszélve, hogy amennyiben a Vevo szeretné elindítani saját streaming szolgáltatás, ahhoz elengedhetetlenül fontos, hogy saját látogatói legyenek és ne függjön másoktól.