Idén év elején, alig fél évvel az indulása után érte el az Apple streaming szolgáltatása, az Apple Music a 10 millió felhasználós határt. Akkor azt írtuk, hogy az Apple, havi, nagyságrendileg 1 millió fővel való bázis növekedése rövid távon nem valószínű, hogy elég lesz a nagy vetélytárs Spotify megelőzéséhez. Hiába növekedett ugyanis igen meredeken az Apple Music használók száma, az Apple Music növekedési üteme lényegében párhuzamos volt a Spotify-éval, ami egyben azt is jelenti, hogy a Spotify minden hónapban több előfizetőt adott hozzá a bázisához, mint az Apple.
Az év vége felé közeledve újabb mágikus határt ért el az Apple szolgáltatása. Immáron 20 millióan fizetnek elő az Apple Music-ra! A kérdés természetesen ismételten adja magát: hogyan viszonyul mindez a Spotify növekedéséhez?
A választ azonban már messze nem ennyire egyértelmű. Ha azt vesszük alapul, hogy a svéd cégnek hét évbe tellett, amíg elérte a 20 millió előfizeti tábort, akkor az, hogy az Apple mindezt alig másfél év alatt tette meg, egyértelműen kirajzolva ki van jobb pozícióban.
Ha azonban azt vesszük figyelembe, hogy ugyanazon időszak alatt milyen meredeken növekedett a két szolgáltatás, akkor már messze nem ilyen egyértelmű a kép. Az elmúlt 18 hónapban ( ami alatt az Apple 20 millió előfizetővel gyarapodott) a Spotify is pontosan ilyen mértékben volt képes növekedni.
A verseny tehát ebben az értelemben nem dőlt el és még egy ideig nem is fog, ha a Spotify növekedési üteme képes tartani a tempót az Apple-éval. Ami ellenben eldőlni látszik az az, hogy hamarosan ez a két szolgáltató külön versenyt vívhat majd az első helyért, a többiek pedig csak a dobogó harmadik fokáért küzdhetnek.