Idestova 3 évvel ezelőtt, amikor a biztossá kezdett vélni, hogy a Google streaming zenei szolgáltatást indít , a jövőbeni siker egyik zálogaként az integrációt jelöltük meg. „Addig, amíg a Google zenei szolgáltatása, a Youtube, a Google közeli Vevo gyakorlatilag független, sok tekintetben egymással versengő szolgáltatásként működnek, addig lehet, hogy a 2 évvel ezelőttiekből tanulva képes lesz megelőzni a piacra lépéssel legnagyobb vetélytársait az azonban nagyon kicsi az esélye annak, hogy egy az Apple és az iTunes 10 évvel ezelőtti forradalmához hasonló sikert érjen el …”
Az azóta eltelt közel 4 év a fenti mondtat szinte minden részletét igazolta. A Google, hiába fektetett rengeteg pénzt és energiát a Google Music- ba, hiába mondható napjaink talán legjobb streaming szolgáltatásának. Piaci szerepe és népszerűsége minimálisnak mondható. A Youtube esetében a népszerűséggel nincsen baj ( bár egyre inkább lehet..) annál inkább a partnerekkel illetve a prémium üzleti modell sikerességével.
Az üzleti realitás pedig úgy tűnik, még a Google íratlan belső szabályait is felül tudja írni. A Youtube és a Google Music csapatait már a tavalyi év végén integrálták, így most már egy csapat kezeli az összes zenei alkalmazást.
A következő lépés, maguknak az alkalmazásoknak az integrációja egyelőre még várat magára, de a hírek szerint nem is olyan sokáig, mint első hallásra feltételeznénk. A környezet mindenestre feltétlenül ebbe az irányba tolná a Google-t. Az átlagos felhasználók ugyanis egyre kevesebb új alkalmazást töltenek le, azaz mintha múlóban lenne az alkalmazás boom.
De ami még talán ennél is erősebb érv, az maguknak a zenei alkalmazásoknak a népszerűsége. A népszerűséget szem előtt tartva a Youtube továbbra is a legnépszerűbb alkalmazások között van ( nem csak zenei, hanem minden témát figyelembe véve) miközben a Google Play Music szinte észrevehetetlen. Egy pillanatra félre téve a népszerűséget és csak a stratégiára koncentrálva, a stremaing zenei szolgáltatások egyre inkább audio+video szolgáltatásokká szeretnének válni. Azaz amennyiben a Google is szeretne hozzájuk csatlakozni, akkor vagy elkezdi saját Youtube konkurensét felépíteni, vagy integrálja a két már meglevő szolgáltatását.
Egy hatalmas megoldandó feladat persze még ekkor is a keresőóirás előtt áll: El kell majd döntenie, hogy két prémium szolgáltatása- a Youtube Red és a Google Play Music- közül melyiket zárja be és integrálja a másikba.
Ellenben ha ezt megteszi és létrejön az összevont Google szintű zenei szolgáltatás, azt már majd nem lehet nem komolyan venni,m és nem lehet majd nem egy lapon emlegetni a Spotify-Apple duóval. Elég ha csak a Youtube számaira vetünk egy pillantást:
havi 1 milliárd látogató, akik összesen 6 milliárd óra videót néznek meg. Természetesen ebben nem csak az zenei videók vannak benne, de a zene a legfontosabb tartalomtípus, amely 38 %-át teszi ki az összes videómegtekintésnek, azaz havi szinten mintegy 2.3 milliárd óra zenei videót néznek meg a Youtube-on jelenleg.