Az Apple Music indulásakor illetve az azóta eltelt időben is bizonyította, hogy megközelítésében (is) más akar lenni,mint a többi streaming szolgáltató. A zenemegismerés terén a központi, irányított zenemegismerést, ingyenesség helyett a fizetős , prémium élményt helyezte előtérbe és mindezen felül minél több exkluzív tartalom megszerzésén iparkodott.
Az exkluzív tartalmak illetve a saját gyártású tartalmak egyre fontosabbá válása az Apple stratégiájának központi eleme volt. Jimmy Iovine és Eddy Cue lelki szemei előtt egy olyan Apple Music volt, amely a legnagyobb sztárok lemezmegjelenéseinek , premierjeinek elsődleges helye.
Mindez persze nem olcsó mulatság, pláne nem akkor, amikor mindezt alapvetően nemcsak az Apple, hanem egy másik piaci szereplő, a TIDAL is a maga követendő stratégiájának gondolta. Az, hogy Drake, Frank Ocean, vagy éppen Chance új albuma először és exkluzívan az Apple Musicon jelent meg, súlyos pénzekbe került a cég számára.
Ez a gyakorlat az elmúlt egy évben a piac szereplők között zajló viták kereszttüzébe került, nem meglepő módon. A sokkal inkább a termékfejlesztésben hívő Spotify minden létező fórumon vitatta az Apple és a TIDAL eljárását, a jelek szerint sikerrel.
A Spotify saját exkluzív tartalmai Persze az elmúlt 12 hónapban a Spotify sem tétlenkedett exkluzív tartalmak terén. Előbb videó tartalmak vásárlásába fogott, majd pedig azt hátrahagyva saját maga fogott videó tartalmak gyártásába.
Az exkluzív album megjelenések terén ugyanakkor valóban bajban volt Daniel Ek cége, hiszen az előadók inkább preferálták a sokat fizető Apple-t vagy részben tulajdonukat, a TIDAL-t. Ezen a téren ért el pont az Apple megrendszabályozásával egy időben nagy eredményt a Spotify, Selena Gomez új klipjét (Bad Liar)ugyanis a Spotify-on debütáltatta. |
Azt ugyan nem publikusan senki nem ismeri el, de ennek köze lehet ahhoz is, hogy hosszas tárgyalások után a svéd cég és a nagy lemezkiadók megállapodásra jutottak a kiadói tartalmak Spotify-on való megjelenéséről.
A kiadók ellenállása pedig még az olyan behemótok, mint az Apple számára sem egykönnyen legyőzhető akadály, így az Apple bevallottan szép lassan eláll majd az exkluzív tartalmakra építő modelljétől. Mindez persze csak részben és elsősorban a zenei audio tartalmakra lesz persze igaz. A saját gyártású videó tartalmak terén nem hogy folytatódhat, hanem erősödhet a verseny, amelyben az Apple és egyre aktívabb részt evő lesz. A Carpool Karaoke vagy éppen a planet of ther apps igazából csak az előfutárát jelentik annak a kibontakozó versenynek, ami a streaming szolgáltatásokhoz kapcsolódó videó tartalmakról fog szólni.