A Spotify a streaming piac vezető szereplője és minden számítás szerint még meglehetősen hosszú ideig az is marad majd. A svéd cég ugyanakkor alapvetően audio streaming szolgáltatókánt ismert- méghogyha ezen változtatni is szeretne- és mind méretben, mind üzleti modelljét tekintve egyelőre nem hasonlítható még nála is sikeresebb videóstreaming cégekhez. A video és az audio streaming szolgáltatások közönsége ugyanakkor rengeteg átfedést tartalmaz, így ha jobban belegondolunk, a Spotify és a Hulu megállapodása logikus.
Mielőtt azonban belemennénk a megállapodás értékelésébe, nézzük miről is szól maga a deal! A megállapodás értelmében a Spotify illetve a tengerentúlon Netflix után másik legnépszerűbbnek mondható videó streaming szolgáltatás, a Hulu, egyetlen előfizetés áráért lesz elérhető a tengerentúli egyetemisták számára. A konkrét ár az első 3 hónapban 4.99 dollár, utána pedig 9.99 dollár lesz, ami a Spotify 9.99 és a Hulu 7.99 dolláros havi előfizetési díját tekintve bizony egy igen erős ajánlatnak tekinthető, hiszen lényegében azt jelenti, hogy a Hulu-t ingyen kapják meg az előfizetők.
Az ilyen jellegű csomagok nem ritkák, de az esetek túlnyomó többségében a telco cégek szokták kötni őket valamilyen tartalomszolgáltató partnerrel, annak érdekében, hogy egyes csomagjaik értékét azzal növeljék, hogy az azt igénybe vevő ügyfelek a tartalomszolgáltatást ingyen kapják meg. A Spotify lépése tehát nem feltétlenül új szerű ebben az értelemben, abban a tekintetben ugyanakkor nagyon is, hogy ezúttal ő maga ajánlja a diszkontot ügyfelei számára!
Magán az ajánlat erősségén felül persze feltétlenül érdemes elhelyezni a megállapodást a Spotify hosszabb távú stratégiájában is. A svéd cég egyik kiemelt stratégiai célja ( mondhatni a harmadik a profitabilitás és a tőzsdére lépés után) hogy a videó tartalmakban is meghatározó szerepre tegyen szert. Itt persze nem egy a Netflix vagy éppen a Hulu-i mércével mért szerepre kell gondolni, sokkal inkább arra, hogy a Spotify versenyképes legyen ezen a téren (is), legalább annyira, mint amennyire legnagyobb vetélytársai az Apple vagy éppen az Amazon azok.
Mindez ugyanakkor, még a streaming audio-nál is drágább mulatság. A Netflix 6, a Hulu 2.25 millárd dollárt tervezi saját gyártású tartalmakba fektetni, és akkor még az Apple,méretéhez viszonyítottan nevetséges 1 milliárd dollárjáról nem is tettünk említést. A Hulu ezért ideális partner abban Ek és cége számára, hogy a drága videó tartalomelőállítási költségénél jelentősen olcsóbban jusson a Spotify előfizetőkhöz.
„Természetesen” az akció egyelőre csak az USA-ban érhető el, de ez esősorban a Hulu korlátai miatt van így. Amennyiben azonban a Spotify valóban kitart az ilyen jellegű együttműködések mellett, akkor azok előbb vagy utóbb Európában, sőt Kelet-Európában is a megjelenhetnek ,majd. Várjuk!