Free Music!

Továbbra is a rádió a fő zenemegismerési forrás

2017. december 07. - Pléh Dániel

A földi sugárzású rádióadók  a 20.században a zenemegismerés és a zenei marketing legfontosabb eszközei voltak. Nem véletlenül: emberek millió hallgattak otthonaikban illetve az autókban rádiót, munkába ,menet, otthon vagy akár munkában.

radio_tuning.jpg

A streaming szolgáltatások az elmúlt 3-5 évben döbbenetes fejlődésen mentek keresztül, ugyanakkor ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a világ vezető zenei piacának számító Egyesült Államokban minden téren a streaming uralkodna.  

Ha megnézzük az egyes szolgáltatásokban eltöltött időt, akkor valóban a streaming mondható a vezető szolgáltatástípusnak, közel 30%-al növekedve 2015 óta.  Az egyértelmű vesztes is  kirajzolódik, ez pedig az alcarte letöltés, mely majdnem a felére csökkent  mindössze 2 év alatt.

nielsen_2017_1.jpg

Nem lehet ugyanakkor nem, észre venni, hogy a változások egy területet, a földi és műholdas rádiózást szinte érintetlenül hagyták. Mindez még plasztikusabban látszik, hogyha a zenei szokások egy speciális ámde nagyon fontos területét, a zenemegismerést vesszük górcső alá.  

Első látásra feltűnik, hogy  meglepően diverzifikáltak a források. A listát a földi sugárzású rádió vezeti, melyet kicsit lemaradva követnek a barátok, majd pedig jönnek az online szolgáltatások (amelyek alatt nyilván elsősorban a streaming szolgáltatások értendőek) illetve közvetlenül mögöttük a közösségi média. Az ötödik illetve hatodik helyen pedig  ugyancsak rádiók, csak éppen  azok digitális verziói, azaz az online illetve a műholdas rádiók  állnak.

A streaming előretörése tehát szembetűnő, ugyanakkor a Nielsen felmérése is jelzi, hogy van egy nagyon komoly hegy, amit az áttöréshez meg kell, kellene másznia a streaming szolgáltatásoknak. A válaszadók 45%-a ugyanis jobban preferálja az ingyenes streaming szolgáltatásokat, szolgáltatás részeket és alig 29%-uk  mondta magét streaming szolgáltatás előfizetőjének.

 

Így hallgatnak zenét az amerikaiak

Az Edison piackutató cég, immáron hagyománnyá váló módon,minden évben elvgézi felmérését, amelynek keretében a tengerentúli internetezők zenehallgatási és közösségi média használati szokásait térképezik fel. Az idei jelentést ugyanakkor különösen nagy érdeklődés előzte meg, a 2014-ben az amerikai piacon bekövetkezett földindulásszerű változások miatt. Az alábbiakban a felmérés legfontosabb pontjaiból szemezgetünk.

A nem előfizetők közel fele- 49%-a azért nem fizet elő, mert túl drágánk tartja a streaming szolgáltatások árát, 38% elégedett volt az ingyenes lehetőségekkel, 33% pedig azt állította, hogy nem hallgatna elég zenét ahhoz, hogy megérje számára egy all you can eat jellegű szolgáltatás.

nielsen_discovery_2017.jpg

Ha röviden  össze akarjuk foglalni a Nielsen  riportjának eredményét, akkor az mondható, hogy minden ellenkező híresztelés ellenére, a hagyományos, földi sugárzású rádiózás még mindig tartja magát és ugyan a térvesztése teljesen egyértelműen érzékelhető a tengerentúlon, az kijelenthető, hogy még mindig messze van az a pillanat, amikor a földi sugárzású rádiók ténylegesen  elvesztik erejüket. Messze van, de a trendek alapján látható és jó eséllyel nagyon sok köze lesz ahhoz, ahogyan az autózási szokásaink megváltoznak majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr2413045912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása