Arról, hogy a Spotify nem csak és kizárólag audio streaming szolgáltatás szeretne lenni, többször is tanúbizonyságot tett már a svéd cég. Daniel Ek és csapata folyamatosan keresi az olyan területeket, ahol akár saját tartalmak előállítása, akár együttműködések segítségével, amelyek esetében a tartalomköltségek alacsonyabbak, így a jövedelmezőség jobb, mint a az alap zenei tartalmak esetében.
A jövedelmezőségen felül persze mindennek a célja, hogy a szélesebb kínálati paletta lévén növeljék az előfizetőszámot. A svéd cég persze különböző akciókkal is igyekszik növelni előfizetőszámát, ezek közül talán a leginkább ismert és elterjedt a havi egy dollárért 3 hónapos előfizetést kínáló akciójuk.
A svéd cég ugyanakkor tavaly óta érdekes kezdeményezésbe kezdett: tengerentúli egyetemisták számára egyszerre kínált Spotify és Hulu előfizetést. A konkrét ár az első 3 hónapban 4.99 dollár, utána pedig 9.99 dollár lesz, ami a Spotify 9.99 és a Hulu 7.99 dolláros havi előfizetési díját tekintve bizony egy igen erős ajánlatnak tekinthető, hiszen lényegében azt jelenti, hogy a Hulu-t ingyen kapják meg az előfizetők.
Gigantikus Spotify megállapodás
A Spotify a streaming piac vezető szereplője és minden számítás szerint még meglehetősen hosszú ideig az is marad majd. A svéd cég ugyanakkor alapvetően audio streaming szolgáltatókánt ismert- méghogyha ezen változtatni is szeretne- és mind méretben, mind üzleti modelljét tekintve egyelőre nem hasonlítható még nála is sikeresebb videóstreaming cégekhez.
A Spotify aztán most szintet lépett és tovább erősített az ajánlatot:a Spotify és a Hulu mellett immáron a Showtime ( HBO csatorna) is része a csomagnak, miközben az ár nem nőtt! Azaz az első 3 hónapban 4.99 dollárért Spotify, Hulu és Showitime előfizetést is kapunk! Már az eredeti ajánlat is igen kecsegető volt, a Shwowtime-al kiegészített verzió ugyanakkor már szinte az ”ingyen van ” kategória.
Mindez persze nem véletlen! Az extra kedvező árazás célja a lehető legtöbb tengerentúli egyetemista bevonzása az akcióba és az, hogy elkezdjék használni Spotify-t. Ahogy ugyanis az ember elkezdi gyűjteni és összeállítani saját lejátszási listáit, szokik hozzá a szolgáltatás használatához, annál nehezebben hagyja majd ott azt.
Maga a bundling hosszú éveken át a streaming szolgáltatók egyik kedvenc területe volt, elsősorban telco cégekkel. A modell pofonegyszerű, és a klasszikus a kecske is jóllakik s a káposzta is megmarad elvet követte. Az előfizetők, előfizetői státuszukért cserébe ingyen juthatnak zenéhez, a tartalomtulajdonosok pedig magától a telekommunikációs szolgáltatótól kapják meg a tartalmaikért járó ellenszolgáltatást.
A mindkét fél által kedvelt modellt lényegében a Deezer járatta csúcsra, hogy aztán a francia cég kapcsán derüljön ki a modell legjelentősebb hátulütője is! A francia cég által erőltetett telco partnerségek következtében a 2015-ös adatok alapján a 6.3 millió előfizető több, mint fele 3.3 millió előfizető telco megállapodások inaktív felhasználója volt! Az aktív előfizetők száma pedig 2015 nyarán alig meghaladta meg az 1.5 milliót…Ezek után hosszú éveken át tartó csend következett, ez pont azonban a közelmúltban megváltozott. Az Apple a közelmúltban a Verizonnal, a TIDAL a Sprinttel állt össze, a T-Mobile pedig Pandora hozzáférést biztost ügyfelei számára.
Ez a fajta hármas csomagolás pedig kulcsfontosságú lehet a Spotify számára. Egyrészt a posztunk elején említett okból, de más stratégiai okokból is. Mind a Spotify, mind a Hulu számára ugyanis egyre nagyobb veszélyt jelent az a tény, hogy minden információ szerint az Apple előbb vagy utóbb, ( de inkább előbb) elindíthatja saját Netflix vetélytárs szolgáltatását, így pedig az Apple Music-kal együtt már igen erős ajánlatot tudna a streaming fogyasztóknak kínálni.
Azon pedig senki ne lepődjön meg, hogyha az ilyen jellegű megállapodások száma a jövőben gombamód kezd majd elszaporodni. Egyrészt mivel a streaming szolgáltatások 10-12-15 dolláros ára egyre kevésbé mondható olcsónak ( nem véletlen, hogy a Netflix is a hirdetések bevezetését fontolhatja) másrészt viszont a számuk egyre nő, így egyre nehezebb ki és eligazodni, hogy mit hol lehet és érdemes hallgatni vagy nézni.