Nem tudom, van-e digitális zenei cég, amelynek az útja kalandosabb volt az elmúlt években, mint a francia Deezer. 2014- ben még arról írtunk, hogy a francia cég akár meg is előzheti a már akkor is piacvezető Spotify-t. A lelkesedés aztán odáig fokozódott, hogy 2015-ben a francia cég bejelentette tőzsdére lépési szándékát…, hogy aztán innen hatalmasat zuhanjon és majdnem hogy elsüllyedjen a streaming szolgáltatások szürkeségében. Innen, erről a mélypontról próbált és próbál vissza térni a Deezer. A francia cég 2017-től kezdve, sok tekintetben új alapokra helyezve működését és stratégiáját próbál visszatérni a streaming szolgáltatások élmezőnyébe.
Ennek a hosszú útnak egy újabb fontos lépéséhez érkezett el francia cég azzal, hogy a múlt héten bejelentette, hogy Radio by Deezer néven- egyelőre csak Nagy Britanniában- egy hatalmas 30 ezer rádió hallgatását lehetővé tevő rádiószolgáltatást indít.
Ez a modell különbözik attól a megközelítéstől, amit akár az on-demand rádió piac vezetője a Pandora vagy a Spotify alkalmaz, és leginkább talán a Tune In radio modelljéhez hasonlítható, azaz, egy helyen, egy nagyobb, de nem saját forrásból származó, nem saját készítésű rádió tömeg érhető el. A Tune In modellben alapvetően lineáris rádiókról beszélünk, azaz a rádiókban elhangzó tartalmat nem tudjuk értékelni, nem tudjuk személyre szabni.
A Deezer megoldása egy területen azonban azonban markánsan több a fent ismertetett Tune In modellnél. Ez a terület pedig pontosan az interaktivitás. A radio by Deezer ugyanis lehetővé teszi azt is, hogy a tengernyi rádióállomásban elhangzó tartalmakat egy kattintással saját zenei gyűjteményünkbe helyezzük.
Ez pedig tulajdonképpen nem kevesebbet jelent, minthogy a Deezer rádió szolgáltatásának segítségével a hatalmas lineáris rádiós tartalom valóban felhasználható lesz arra, hogy saját zenei adatbázisunkat bővítsük a szolgáltatásban.
Ez pedig kiváló eszköz lehet a francia cég számára ahhoz, hogy újabb és újabb előfizetőket szerezzen. Hiszen ugyan maga a rádiószolgáltatás ingyenes lesz, és csak a magukban a rádiókban lehangzó hirdetések szakítják majd félbe a zenei élményt, de persze ahhoz, hogy a meghallott és megkedvelt dalokat már magában A Deezeren belül tudjuk meghallgatni, korlátok nélkül, ahhoz már majd előfizetésre lesz szükségünk.
Mégis, ez, a sok tekintetben más és egyedi megközelítés, azokon a piacokon, amelyeken a Deezer a közeljövőben növekedni szeretne könnyen lehet, hogy jobb és kifizetődőbb módszer lesz, mint az, amit az Apple Music vagy éppen a Spotify képvisel.