Több, mint egy éve van jelen a Wall Street parkettjén a svéd piacvezető streaming szolgáltató, a Spotify, és a kezdeti lelkesedés és befektetői bizalom után, egyre inkább úgy tűnik, hogy csak úgy,mint anno a Pandora esetében, a Spotify esetében is egyetlen területre szűkül be a befektetők figyelme és minden más, pozitív fejleményt figyelmen kívül hagynak. A svéd cég esetében egyre inkább a prémium felhasználószám növekedése az, ami középpontba kerül.
A cég július legvégén közzétett második negyedéves jelentése alapján, a havi teljes- azaz prémium és a hirdetésekkel megszakított zenefolyamot élvező ügyfelek együttes száma elérte a 232 milliót, ami 29%-al magasabb az előző év hasonló időszakához képest. Az oly fontos prémium- azaz fizető- ügyfelek száma pedig még ezt is meghaladó 32%-al bővült és meghaladta a 100 milliót!
A 108 millió prémium előfizető ugyanakkor az előrejelzett 107-110 millió sáv alsó feléhez van közelebb és ez, valamint az a tény, hogy ezzel párhuzamosan az egy felhasználóra jutó bevétel tovább csökkent, 4.86 euróra. Az újabb piacok illetve a kedvezményes, elsősorban diákoknak szóló akciók egyre gyakoribb használata pedig várhatóan tovább csökkenti majd ezt.
Fonák módon a pesszimizmust a sok tekintetben javuló üzleti eredmény sem tudta ellensúlyozni. Pedig a svéd cég ezen a téren újabb jó, sőt a befektetők elvárásait meghaladó negyedévvel rukkolt elő ( ismét)
A negyedéves árbevétel megközelítette az 1.7 milliárd eurót, ami 10%-al magasabb az előző negyedévinél és 31%-az az előző évi 1.27 milliárd eurónál. A bevétellel és a növekedéssel alapvetően sosem volt baj a svéd cégnél, így ezt a befektetők most is természetesek vették. Ami ellenben sokkal pozitívabb jel, hogy az egy évvel ezelőtti 90 millió eurós veszteséghez képest most mindössze 3(!) millió euró volt a veszteség, azaz a svéd cég lényegében nullszaldóra tudta hozni ezt a negyedévet. Tudva, hogy ezt csökkenő ügyfelenkénti árbevétel (ARPU) mellett volt képes, egyértelműen azt jelzi, hogy Daniel Ek pénzügyes csapata egyre jobban képes kontrollálni a költségeket.
Mindez azonban kevéssé boldogította és nyugtatta meg összességében a befektetőket, akiket leginkább az keserített el, hogy egyre több jel utal arra, hogy a Spotify csak egyre olcsóbban, egyre nagyobb kedvezményekkel tudja fenntartani piacvezető szerepét.