A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Mindennek ellenére a Facebook eleddig maximum, mint forgalomterelő jelent meg a zeneiparban. Nem vásárolta meg a Pandora-t, se a Spotify-t, de még csak a prémium videómegosztót, a Vevo-t sem , pedig a világ zeneipara, az élükön a kiadókkal hosszú évek óta vár arra a pillanatra, hogy a Facebook, mint eleinte a social media, ma már talán az egész internet legmeghatározóbb szereplője igazán komolyan és érdemben belép a zeneipari szereplők közé.
Ez úgy igazán komolyan nem történt meg, pedig minden jel szerint 2020 lett volna az az év, amikor megtörténhetett volna! a klasszikus értelemben vett zenei videóklipek otthona a mai napig nem a Facebook, hanem a Youtube..
Ez pedig roppant zavaró (volt) a Facebook számára, hiszen a Facebook Watch és Mark Zuckerberg cégének összes videós tervének az esszenciája, hogy a videó területen (egyelőre) hegemóniával bíró Youtube piacára betörjön. Azaz 2020 egyik legnagyobb zeneipari sztorija lehetett(?) volna a Facebook Watch zenei videókra összpontosító verziója!
Youtube vetélytárs a Facebooktól
A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Mindennek ellenére a Facebook eleddig maximum, mint forgalomterelő jelent meg a zeneiparban. Nem vásárolta meg a Pandora-t, se a Spotify-t, de még csak a...
De nem lett ( egyelőre) és ennek a koronavírus okozta pánik a fő oka. Mindez ugyanakkor egy váratlan lehetőséget is felkínált a Facebook számára. Előadók, zenészek sokasága számára vált ugyanis megoldhatatlanná az egyik legfontosabb bevételi forrásuk, a koncertezés.
Piacon nem elérhető, az előadók igényei szerint személyre szabható megoldások híján mindenki a már létező megoldásokat kezdte el használni. Így szökött—más megoldások mellett is- az egekbe a Facebook illetve az instagram live használata is.
Sok más a kommunikációs elősegítő megoldás mellett ezért a Menlo Park központú cég bejelentette, hogy a jövőben a Facebook oldal tulajdonosok számára lehetővé teszi majd, hogy a live videók vagy egyéb élő közvetítéseik, tartalmaik elérését fizetőssé tegyék.
Ugyancsak nem is annyira titkoltan a zenészeket, zenekarokat célozná meg a facebook azzal is, hogy a jövőben egyes események csak online eseményként megjelölhetőek lesznek és ebben az esetben lehetőség lesz a hozzájuk kapcsolódó livestream lekorlátozására..
Ahhoz persze, hogy mindez valóban hosszú távú megoldásként is jelen legyen a piacon és jogilag is támadhatatlan legyen – ami a Facebook számára a zenei tartalmak esetében mindig is kiemelkedően fontos volt- persze még komoly munka kell, de pont itt segíthet a facebook és a kiadók között már meglevő jó viszony! A kiadók ugyanis nagyon régóta szeretnék, hogyha a Facebook megjelenne aktívan mint szerelő a digitális zenei szolgáltatások között. Másrészt pedig- kicsit hasonlóan ahhoz, mint amilyen helyzetben az Apple-el voltak az iTunes csúcsán- a kiadók szeretnének egy erős versenytársat a Youtube-nak annak érdekében, hogy megerősődjenek a pozícióik a videómegosztó óriással szemben.
Első látásra ez az irány meglehetősen távol van a zenei videók és a Youtube kihívótól. De csak eső látásra. Az élő koncert videók felől ugyanis nem olyan bonyolult eljutni magukhoz a videókhoz. Azaz ha lassabban is, de a Facebook- ha akar- elérhet oda, ahová az év elején el szeretett volna jutni. Lassabban de erősebben, erősebb tartalommal!