Hosszas halogatás után a streaming piac vezető cége, a Spotify 2018 tavaszán jelent meg a New York-i tőzsde parkettjén. Maga az időpont a tőzsdére lépésre ugyanakkor majdhogynem ideálisnak tűnt. Azok a befektetők ugyanis, akik szerették volna kivenni a részüket a streaming piac várható brutális és még hosszú éveken át tartó növekedéséből, nem sok mindenből választhattak.
Az azóta eltelt 2 év során a svéd cég részévnyei is hullámvasutat jártak be, mégha kisebbet is, mint anno az első zeneipari cég a tőzsdén, a Pandora. A befektetők hosszú ideig hosszú ideig hittek a növekedési sztoriban, annak ellenére, hogy a cég veszteséges volt. A növekedés illetve az egy felhasználóra jutó árbevétel csökkenésével ugyanakkor a jövőbeni kilátások borúsabbra váltottak és a svéd cég részvényei is lefelé indultak , amire persze rátett a koronavírus okozta pánik is.
A Spotify részvényekre minden valószínűség szerint szomorú 2020-as és várt volna. Hogy ez végül nem így történt annak alapvető oka a podcastingban rejlik. A svéd cég által 2019 év elején kezdett podcasting irányú terjeszkedésbe,amelynek meg is lett az eredménye. Az elérhető podcastok száma folyamatosan nőtt, Spotify használók nagyjából harmada hallgatott podcastokat., közülük pedig 15-17% teszi mindezt a Spotify berkein belül.
A további növekedés forrása kétféle lehetett. Egyrészt a Spotify felhasználók podcastokat létrehozó hányadának növelése által vagy már működő, népszerű podcast tartalmak megvásárlásával. Az első olcsóbb, de lassabb, a második gyorsabb növekedést tesz lehetővé, de természetesen az akvizícióknak ára van. A svéd cég a drágább de gyorsabb megoldást választotta.
Ennek - eddig- leglátványosabb az, hogy Joe Rogan podcastje- a Joe Rogan show 2020 őszétél exkluzívan csak a Spotify Podcast szolgáltatásában elérhető! Ez az akvizíció hirtelen sok mindent más megvilágításba helyezett és szinte berobbantotta a befektetők fantáziáját! A bejelentés pillanatában meredek emelkedésnek indult az árfolyam és az emelkedés azóta sem állt meg!
Ez a bizalom ugyanakkor egy megelőlegezett bizalom,amely arról szól, hogy a befektetők abban bíznak, hogy a podcasting segítségével a svéd cég olcsóbban tud majd olyan tartalmakat kínálni, amelyek nagyon népszerűek, illetve, hogy a podcast tartalmak révén a hatalmas rádiós hirdetési piacból is ki tud magának hasítani egy méretesebb szeletet.
Ahhoz azonban, hogy az érfolyam hosszabb távon is ezeken a szinteken maradjon a svéd cégnek mindezt valósággá is kell váltania.
Ez nem kevesebbet jelent, minthogy a befektetők árgús szemekkel figyelik majd a svéd cég negyedik negyedéves jelentését, hogy a 100 millió dolláros befektetés milyen hatással volt. A felhasználószám növekedés pedig szinte bizonyosan nem lesz elegendő, hiszen a svéd cégnek előfizetőket kell szerezni a drága exkluzív tartalom segítségével. Ha ez nem sikerül ,akkor annak komoly következményei lehetnek majd a részvényárfolyamban is.