Ugyan a streaming zenei szolgáltatók hivatalos versenyét egy svéd cég, a Spotify vezeti, a streaming piac igaz ura minden valószínűség szerint az Alphabet és a Youtube. A videómegosztó szolgáltatásról többször leírtuk már, hogy kihagyhatatlan zeneipari szereplő és azt is, hogy tulajdonképpen egy zenei pénzgyárnak is tekinthető.
A keresőóriás nem rég közzétett negyedéves jelentésében- immár másodízben- részletesen szerepeltette a Youtube adatait is. Nyilván nem véletlenül, de ezt a későbbiekben látni is foguk…
A videómegosztó 2020-as összbevétele megközelítette a 20 milliárd dollárt, ami 30%-al magasabb, mint a 2019-es, még koronavírus előtti év…Azaz a videómegosztó a koronavírus okozta nehezebb hirdetési helyzetben is brutális növekedést volt képes felmutatni!
A Youtube a Google/Alphabet univerzumon belül (is) félelmetes évet/ és utolsó negyedévet tudhat maga mögött! A videómegosztó bevételeinek növekedése ugyanis 2020-ban a bevételi részesedésének két és félszerese volt 2020-ban.
Hogy kicsit jobban érzékelhető legyen, mit is jelentenek ezek a számok:
- A Youtube naponta 54 millió dollár hirdetési bevételt ért el még ebben a pandémia sújtotta évben is
- A növekmény- azaz amennyivel a Youtube 2020-ban növelni tudta árbevételét ( 4,6 milliárd dollár) nagyjából akkor összeg, mint az egyik major zenei kiadó, a Sony teljes 2020-as árbevétele
De talán a legsúlyosabb összehasonlítás az, hogyha a streaming piac vezetőjével a Spotify-jal és annak publikus bevételi adataival vetjük mindezt össze. A Youtube 2020-as hirdetési bevétele több, mint duplája a piacvezető streaming cég árbevételének. Ha pedig a tavalyi év utolosó negyedévét nézzük csupán, akkor a videómegosztó óriás közel 7 milliárd dolláros árbevételével szemben a svéd cég alig 2 milliárd dolláros árbevételről tudott beszámolni, azaz a különbség inkább volt négyszeres,mint kétszeres…
A Youtube legnépszerűbb tartalom típusát a zenei videók jelentik. Így ez a tény, azaz, hogy a Youtube bevételeit tekintve az összes streaming zenei szolgáltatónál illetve a legtöbb zenei kiadónál is nagyobb, árbevételének nagysága pedig megközelíti a teljes globális zeneiparét , eldönteni látszik azt a kérdést, hogy megregulázható és esetleg kihagyható-e valaha a cég a zeneipari marketing folyamatból?