Streaming szolgáltatások már közel 10 éve léteznek, léteztek, mégis az áttörést a svéd szolgáltató, a Spotify hozta meg. A svéd cég sikerének egyik kulcsa abban rejlik, ahogyan a zenefogyasztás újfajta módját felvázolta és aztán megvalósította. Ennek lényege pedig nem más volt, minthogy a szolgáltatás elérési szintjeit két részre, egy ingyenesre és egy prémiumra verzióra bontotta. Az alapvető funkciók és maga az zenehallgatás élménye bizonyos- az idő előrehaladtával egyre növekvő- korlátok mellett már az ingyenes verzióban is elérhetőek, a teljes funkcionalitás azonban csak a prémium verzióban. Ez az a modell, ami megalakulása óta, a piacoktól lényegében függetlenül szinte tökéletesen működik a svéd cég szolgáltatásában.
A mobilplatform ugyanakkor a zenefogyasztásban is egyre jelentősebb szerepre tesz szert, elsősorban annak köszönhetően, hogy a mai okostelefonok segítségével végre valóban megvalósulhat a bárhol, bármikor való zenefogyasztás. A mobil platform felé való nyitás a svéd cég több közelmúltbeli lépésén is érződött, és nem nagyon nevezhető másnak, mint előremutatónak. Egyre inkább érezhető, előrejelezhető ugyanis annak a pillanatnak az eljövetele, amikor is a mobiltelefonok teljesen átveszik majd a PC-k szerepét. A Spotify ennek megfelelően vezette be 2012 nyarán az interneten elérhető rádió jellegű szolgáltatását, s terjesztette azt ki mobiltelefonokra is, tavaly, év végén.
A svéd cég elképzeléseiben ennél nagyratörőbb elképzelések vannak, melyekről szeretnék a kiadókat is meggyőzni és elérni azt, hogy a mobilplatformon is ugyanaz a szolgáltatási struktúra legyen elérhető, mint a desktop verzió esetében.
A svéd cég elképzelései szerint az ingyenes verziót használók ma mobilverzióban egy meghatározott számú, de maguk által kiválasztott,. Kiválasztható dalt ugyanúgy ingyenesen hallgathatnának meg, mint PC-n. A kiadókkal való egyezkedések során felmerült, hogy annak érdekében, hogy ne építhessék fel az ingyenes modellben a felhasználók saját kis, kedvenceikből álló mobil zenei adatbázisukat, a dalokat egy ideig- itt inkább hónapokban kell gondolkodni mint napokban-aztán viszont a dalok egy részét cserélniük kellene. Ugyancsak megoldandó kérdés az, hogy a dalok sorrendjét módosíthassa-e a hallgató, vagy azok teljesen véletlenszerűen következzenek egymás után.
Abban nincsen vita a kiadók és Daniel Ek-ék között, hogy a mobilplatform lehet a jövőben a legfontosabb platform a zenefogyasztásban. Az azonban a megbeszélések során eddig felmerült ötleteket látva kijelenthető, az ideális megoldástól egyelőre nagyon messze járnak a felek. Amennyiben a most ismert megoldásokkal lépne piacra a Spotify, az több megkötést, korlátozást tartalmazna, mint szabadságot. A svéd cég nagyon szerezné valamilyen módon integrálni, egyesíteni a streaming illetve a rádió jellegű szolgáltatást, nem biztos azonban, hogy ez a kiadókkal jelenleg, egy szolgáltatáson belül megoldható. Mindez azért lenne különösen fontos a Spotify számára, hogy az amerikai piacon, a Pandora szolgáltatásának egy az egyben való másolásával és a core stremaing szolgáltatással. Való integrációja révén a Pandora kedvelők ( itt mintegy 100 millió internetezőről beszélünk) számára is megoldást nyújtsanak a zenehallgatásra és zenefelfedezésre és bevonják őket a Spotify egyre bővülő használói táborába. Mindez azonban már a desktop verzió esetében sem működött annyira jól, mint azt gondolták, a mobil verzió bevezetése körüli gondokat pedig pont fentebb ecseteltük. Azt gondoljuk tehát, hogy jelenleg, elfogadva és továbbra is szem előtt tartva a mobil platform egyre nagyobb szerepét a Spotify-nak inkább az alkalmazásokat és a nagyon szépen felépített zenei platformot és platform érzést kellene mobilplatformra is kiterjesztenie!