A Spotify és Taylor Swift vitája az elmúlt évek történéseinek,- a streaming szolgáltatók, on demand rádiók és az előadók vitája a fizetendő jogdíjakon - egyfajta megkoronázása volt csupán.
A klasszikus PR tankönyvekben leírt módon a Spotify egy pozitív üzenettel vágott vissza és próbálta elterelni a figyelmet a botrányról.
Daniel Ek Spootify vezető ugyanis a svéd cég szakmai, előadóknak szóló blogján jelentette be, ( sok más , többek között a Spotify modellje mellett való érvelés mellett) hogy a svéd szolgáltatást immáron 50 millió internetező vagy mobiltelefontulajdonos használja, s az 50 millióból 12 millióan a prémium ügyfelek közé tartoznak.
A növekedési ütem szépnek mondható, hiszen a svéd cég májusban jelentette be, hogy elérte a bűvös, 10 milliós prémium ügyfélszámot.Az ugyanakkor figyelemre méltó, hogy a teljes felhasználószám növekedési üteme egyre jelentősebb mértékben előzi meg a prémium felhasználók növekedési ütemét. A Spotify teljes felhasználói tábora 2013 eleje, azaz szűk két év alatt több, mint megduplázódott, addig a prémium előfizetők száma alig 70%-al nőtt.
Amint az a fenti ábráról látható is, a prémium előfizetők száma szép egyenletes ütemben növekszik, míg a teljes felhasználó szám növekedési egyre inkább exponenciális jelleget ölt. mindez igazából nem is meglepő, hiszen tavaly év végén, amikor a svéd cég ingyenessé tette mobil zenehallgatást pontosan ezt a kockázatot vállalta magára.
Ennél is nagyobb gondot jelent azonban majd a Spotify-nak a Youtube Music Key megjelenése és várható térhódítása. A legfrissebb, fontosabb streaming piaci szereplők által publikált adatok alapján ugyanis Pandora 76-77 millió havi aktív hallgatóról és 1.7 milliárd óra rádióhallgatásról számolt be. A Youtube pedig havi 1 milliárd látogatóról, akik összesen 6 milliárd óra videót néznek meg. Természetesen ebben nem csak az zenei videók vannak benne, de a zene a legfontosabb tartalomtípus, amely 38 %-át teszi ki az összes videómegtekintésnek, azaz havi szinten mintegy 2.3 milliárd óra zenei videót néznek meg a Youtube-on jelenleg.
A Spotify-nak 2015-ben tehát messze nem csupán saját magával kell majd küzdenie. Ez lesz az első olyan év, amikor érhatóan már valamennyi fontos médiapiaci és technológia szereplő ( Google, Amazon, Apple) stremaing szolgáltatásával meg kell majd küzdenie. Ne legyünk meglepődve, hogyha 2014-es felhasználószám, különösen ami a prémium felhasználókat illeti magasabb lesz, mint a jövő év végi…