Idén júniusban lesz egy éves az Apple Music, ami az Apple legsikeresebb zenei termékének számít az iTunes után. ( ami mondjuk nem jelent többet, minthogy az iTunes radio kudarcot vallott) Ugyanakkor az Apple streaming szolgáltatásával egy elképesztően versengő, egyre inkább racionalizálódó piacra lépett be.
Alapvetően emiatt az eredetileg elképzelt végtelenül ambiciózus tervekhez képest az Apple Music alulteljesített első évében. Ez az alulteljesítés is ugyanakkor azt jelenti, hogy alig 10 hónap alatt a második legjelentősebb streaming szolgáltatássá vált.
Az Apple helyzet ugyanakkor sok tekintetben érzékeny is, hiszen az anno a világ zeneiparát uraló iTunes szerepe egyre erősebb ütemben csökken, olyannyira,hogy ma már realitás a piacról való belátható időn belük való kivezetése. Az iTunes és az általa generált bevételek ugyanakkor kulcsfontosságú és kihagyhatatlan szerepet töltöttek be a sztárok meggyőzésében ahhoz, hogy nevüket illetve tartamaikat adták a szolgáltatáshoz.
Az Apple tehát egy ilyen piacon nem engedhetné meg magának, hogy ne alakítson a szolgáltatáson, különösen azt figyelembe véve, hogy nagyon sok kritika kisérte az Apple Music indulását technológia értelemben. Ennek érdekében az Apple a Beats Music alapító Trent Reznort kérte meg, hogy vezesse és felügyelje az Apple Music újragondolási projektet, és amelyre az idei fejlesztői konferencia,a WWDC kiváló alkalmat kínálhat arra, hogy a változtatásokat bejelentse.
Mert hogy az Apple Music egy éves születésnapja alkalmából masszív változáson megy majd keresztül, mai minden területét érinti majd az alkalmazásnak egyetlen cél érdekében: azt az eddigieknél is egyszerűbben lehessen használni majd!
Maga a megjelenés is drasztikusan megváltozik majd, ugyanis a jelenlegi színes, az albumborítókra fókuszáló helyét egy letisztultabb fekete- fehér design vesz majd át. Maguk az albumborítók az új verzióban sokkal nagyobbak lesznek, így ellensúlyozva a fekete-fehér design esetleges egyhangúságát. Az új alkalmazás funkciói illetve megjelenése révén a tartalmak megosztását is könnyebbé szeretné ,majd tenni és a hírek szerint sokkal nagyobb hangsúlyt helyez majd az Apple házi fontjára, a San Fransicso-ra.
Strukturális változás lesz, hogy a new fül – ahol eddig az újdonságok voltak megtalálhatóak- eltűnik majd és helyét egy jobban személyre szabott browse fül vesz majd át.
A designváltás mellett a leglátványosabb változás az lehet majd, hogy az új Apple Music alkalmazásban a dalszövegek szerepe is markánssá vélik majd, mai nem is lesz nehéz, hiszen jelenleg nincsenek dalszövegek egyelten Apple szolgáltatásban sem, azokat csak manuálisan illeszthetik be akik szeretnék.
Nagy, és egyelőre az Apple által gondosan titokban tartott kérdés, hogy mi lesz az anno a zenészek és a rajongók közötti kapcsolattartás alfájának és omegájának kikiáltott Connect-el. Amiről egy év távlatában biztosan kijelenthető, hogy kudarcot vallott. A pletykák arról szólnak, hogy a Connect-et nem vezeti ki az Apple, ugyanakkor a mostani redesign során nem kap új funkciókat és a központi elhelyezkedését is elveszítheti. Mindez pedig kisértetiesen hasonlít arra, ahogyan a néhány évvel ezelőtt megváltónak kikiáltott Ping eltűnt a süllyesztőben.
A design alapvetően persze csak egy aspektusa egy streaming szolgáltatás sikerének vagy éppen sikertelenségének. Arra azonban nyilván alkalmas lesz, hogy ismételten az Apple Music-ra irányítsa a figyelmet . A Spotify utolérése majd pedig megelőzése ennek ellenére nem lesz egyszerű feladat…