A Last.fm- ki emlékszik még vajon rá- mintegy 5-8 évvel ezelőtt az online rádiózás legjelentősebb piaci szereplője volt, ennek megfelelően a CBS fel is vásárolta, nem titkoltan azért, hogy az alapvetően európai gyökerű Last.fm tudásának segítéségével az amerikai online rádió piacot is uralja.
Ma már kijelenthetjük, a CBS ezen célja egyértelműnek kudarcot vallott, ami talán ennél is nagyobb baj, hogy mindez egyben a Last.fm folyamatos lecsúszásával is a járt. Az anno az európai piacvezető on-demand rádiójának számító cég az új tulajdonos befolyásának fokozatos erősödével süllyedt mélyebbre és mélyebbre ,mígnem 2012 végén eljutott odáig, hogy gyakorlatilag csupán Európa fontosabb zenei piacaira- Egyesült Királyság, Franciaország, Németország- korlátozta, már eleve fizetős rádió szolgáltatását.
2014, azaz az idei év elején, aztán a hajdan szebb napokat látott on-demand rádiószolgáltató, a piaci realitásokhoz igazodva,no meg a költségeket szem előtt tartva saját zenei adatbázisát dobva dobva, mostantól zenei videóklipeket játszik le, azaz nem lesz sokkal több, mint egy professzionálisan szerkesztett Youtube diszkó…
A lépést akár még értékelhetnénk úgy is, mint egy a közelgő Youtube Music megjelenését megelőző lépést. A gyakorlatban az okok azonban nem ehhez köthetőek. A Last.fm a lépéssel ugyanis minden tartalomköltségtől meg szabadulhat- ezt a Youtube viseli majd- és így tovább csökkentheti veszteségeit és működési költségét.
Mindez pedig lényegében az évek óta tartó, lassú lemorzsolódási folyamatnak az utolsó lépése. Az anno meghatározó szolgáltatónak számító Last.Fm mellett ma már csak a legelvakultabb Last.fm és scrobbling rajingók tartanak ki, miközben az on-demand rádiózást a tengerentúlon teljesen letarolta az anno Last.Fm vetélytárs Pandora, Európában pedig a streaming szolgáltatások próbálnak betörni a helyére.