Free Music!

Drámai mértékben csökkent a világ második legjelentősebb zenei piaca

2014. május 01. - Pléh Dániel

Amint az a világ zenei piacainak tavalyi évét bemutató sorozatunk eddigi részeiből következett a fontosabb zenei piacok többsége- persze különböző mértékben- de növekedni volt képes. Mégis, összességében a világ zeneipara az IFPI jelentése alapján inkább csökkent, mint nőtt. Az ok, pedig tulajdonképpen, egyetlen, ámde hatalmas piac: a Japán. Vele foglalkozunk sorozatunk befejező részében...

A világ zenei piacainak 2013-as évét bemutató sorozatunk korábbi részei

Tovább nőtt a norvég zenei piac a streamingnek köszönhetően

Nem hozott szégyent a Spotify-ra a svéd zenei piac

12 év után újra nőtt a francia zenei piac!

Meglepő struktúrában nőtt a német zenei piac

A streaming növekedésbe fordította az angol zenei piacot is

 

A távol-keleti ország piaca- annak ellenére, hogy   a világ egyik legjelentősebb zenei piaca -mindig is speciálisnak számított, elsősorban azért, mert a fizikai CD eladásokból származó bevételek továbbra is meghatározóak, a digitális szegmens meghatározó területe pedig továbbra is a mobil csengőhang.

Mindezt tudva és ismerve tulajdonképpen nem meglepő, hogy 2013 a Japán zenei piac számára amolyan klasszikus fekete év volt. Az ország gazdasága is nagyon nehéz időszakon megy keresztül, ami eleve megjelenik az olyan típusú fogyasztásban, mint a zeneipari tartalmak, mindezt pedig tetézi a zenei tartalmak fogyasztásának, immár a konzervatív távol-keleti országba is begyűrűző változása.

japan2_2013.jpg

A többi, hasonló zenei piachoz hasonlóan a japán CD eladások is meredeken,13%-al estek, a 2012-es 3.74 milliárd dollárról. 3.2 milliárd dollárra. úgy, hogy nem volt olyan album, amelyből 1 milliónál több példányt adtak volna el.

japan1_2013.jpg

A digitális szolgáltatásokból származó bevételek is meredeken estek,- összesen 23%-al, ennek elsődleges oka pedig az egészen drasztikus mértékben zuhanó mobil csengőhang, mobile single track és mobil zenei videóklip bevételek voltak. Ezek mindegyike 50%-ot meghaladó mértékben csökkent.A digitális zeneletöltés növekvő szegmense volt ugyanakkor a dal és album letöltések, melyek 44 illetve 31%-al nőttek Japánban. Streaming szolgáltatási bevételekről és szegmensről egyelőre nem nagyon lehet beszélni, így az ezen a területen mért 513%-os növekedés is nehezen értelmezhető, egyelőre.

S hogy mindezek alapján mire számíthat a szigetország zeneipara 2014-ben?  Alapvetően nem sok jóra, ha a trendekből indulunk ki. A CD eladások várhatóan tovább csökkennek majd, csak úgy, mint a csengőhangok és a többi, nem okostelefon specifikus mobiltartalmak.

A streaming várhatóan idén is drámai mértékben nő majd, azonban továbbra sem lesz a japán zeneipar meghatározó szereplője. Ami a várható csökkenést tompíthatja majd, ( a tavalyi évben szinte teljesen hiányzó ) lokális tartalom megjelenés. A japán piac specifikuma ugyanis az, hogy a helyi előadók tartalmai azok, melyek igazán maguk után húzzák a piacot. 2013-ban a nagy nemzetközi kiadók alig invesztáltak japán előadókba, kérdés, idén és az elkövetkezendő időszakban megteszik-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr16093212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása