Taylor Swift döntése, amely lapján visszavonta tartalmait azon streaming szolgáltatásokból, amelyeknek van nem fizetős lába is ( a Youtube hogy-hogy nem sok kiskapun keresztül de kivétel lett ezalól..). Ez a lépés leginkább a svéd céget érintette, amely már így is több területen vitában állt és áll az előadókkal.
Az alapfelvetés, melyet sok előadó hangsúlyoz az, hogy a streaming szolgáltatások és a Spotify által fizetett jogdíj és ezáltal az előadók bevételei alacsonyabbak, mint a CD-k, illetve az a lá carte letöltő szolgáltatások esetében.
Pontosan ezért kulcsfontosságú az a kimutatás, amelyet a Kobalt Music készített. ( a cégről itt olvashattok bővebben) Az előadók számára megbízásos alapon jogdíjkezeléssel foglalkozó cég a közelmúltban ugyanis közzé tette európai jogdíjfizetési adatainak a különböző szolgáltatók közötti megoszlását.
A cég kimutatásai alapján a legutóbbi lezárt negyedévben ( ez náluk 2014 első negyedéve) a Spotify által generált előadói bevételek már meghaladták az iTunes szintjét. Amint az ábrából látszik is, két negyedével ezelőtt még viszonylag kényelmes előnnyel vezetett az iTunes, hiszen azon onnan származó bevételek 32%-al nagyobbak voltak, mint a Spotify esetében, hogy aztán 2 negyedév alatt mintegy 15%-ot csökkenjenek a Kobalt által kezelt előadók innen származó bevételei.
Talán még érdekesebb, hogyha a streaming szolgálatásokból származó bevételeket nézzük, globálisan.
Ezek ugyanis az elmúlt 2 év alatt lényegében megháromszorozódtak. Míg 2012-ben csupán a Kobalt bevételeinek 3%-a származott az ilyen jellegű szolgáltatásokból, idén az első negyedévben ez az érték már elérte a 10%-ot.
Természetesen csak egyetlen jogkezelőről beszélünk, de a Kobalt által említett adatok teljesen beleillenek abba a trendbe, melyet a tengerentúlon a Nielsen illetve az RIAA adatai alapján már korábban kirajzolódni látszottak , és amelyek egyértelműen a streaming szolgáltatások előretörését erősítik.