Az Amazon zenei szolgáltatásának, szolgáltatásainak megítélése nem egyszerű, hiszen a cég notóriusan ritkán közül felhasználó számokat és ha tetszik is, azok maximum a felhasználószám növekedéséről szólnak, nem abszolút számokról.
Éppen ezért bírnak fokozott jelentőséggel a különböző piackutató cégek által végzett kutatások. Ezek alapján ugyanis hiába nem szerepel az Amazon Music a hivatalos streaming piaci szereplők felsorolásban, könnyen elképzelhető, hogy közben az egyik, ha nem a legmeghatározóbb szereplő!
A legfrissebb kutatás, a zeneipari téren amúgy is aktív Park Associates-től érkezett. A piackutató cég tavalyi kutatását megismételve, a tengerentúl szélessávú interneteléréssel rendelkező háztartások streaming szolgáltatások terén meglevő fogyasztását vizsgálta.
Amint látható, az Amazon már 2015-ben is piacvezető volt –az akkor még egyedüli szolgáltatásként elérhető, korlátozott élményt nyújtó Amazon Prime Music-kal- 2016-ban azonban brutálisan, 50%-al növekedve immáron minden hetedik tengerentúli szélessávú interneteléréssel rendelkező háztartásban jelen van, mai nem kevesebbet jelenthet, mint hogy minden második tengerentúli streaming előfizető Amazon Prim Music előfizető.
A Park kimutatása alapján a Spotify is szépen növekedett, megközelítve az Amazon-t, 4-ről 7%-ra növelte részesedését a tengerentúli internettel rendelkező háztartásokban. A Pandora előfizetéses rádiója- amely reklámmentességet kínál-t kis mértékben csökkent , mai jól mutatja,. Mennyire szüksége van a rádiópiacon amúgy vezető Pandora-nak egy valódi streaming szolgáltatásra.
Az Apple illetve a Youtube streaming szolgáltatása is szépen nőtt, de összességében jelentősen elmaradnak mind az Amazontól, mind a Spotify-tól, illetve az Apple kapcsán kijelenthető, hogy az Apple Music meredek növekedése nem a tengerentúlon, hanem a világ többi részén zajlik.
A nehézség a piackutató cég adatainak értelmezésével az, hogy egyrészt háztartásokkal számol, másrészt pedig csak növekedési adatokat tett közzé. Ennek ellenére fontos támpontokat ad.
Amennyiben igaznak vesszük azt, hogy mintegy 100 millió szélessávú internet eléréssel rendelkező háztartás van az Egyesült Államokban, melyeknek a harmada fizet elő valamilyen streaming szolgáltatásra, ez azt jelenti, hogy mintegy 33-35 millió streaming előfizető származik a tengerentúlról. Ennek a bázisnak pedig közel a fele az Amazon előfizetője.
Ezt a gondolat menetet folytatva látható, hogy az Apple Music és a Spotify meglepően ugyanazon a pályán focizik, mindkettő most alapvetően nem amerikai előfizetők bevonásából növekszik. Kifejezetten meglepő adat, hogy a Park Associates mutatói alapján kettőjüknek együtt is alig több, mint 10 millió tengerentúli előfizetője van….