Cikkünk alanyának, a Vevo-nak nagyon sok nevet adtunk már az elmúlt években. Hívtuk már a zenei videók Tinderének, 21.századi Music TV-nek, legfrissebben pedig a zenei videók HULU-jaként emlegetik a zeneiparban. A Vevo mint klasszikus befektetés működik ( részletesebben lásd erről keretes írásunkat) így az, hogy mennyi látogatója van és hogy mekkora hirdetési bevételt képes generálni, alapvetően befolyásolja sikerét és jövőjét is.
Márpedig a Vevo amúgy nem túl hosszú történelmének legsikeresebb hónapjait éli, és az elsősorban egyelten előadónak, Taylor Swiftnek köszönhető! A Spotify örök ellenségének (is) mondható énekesnő új videója vevo-n debütált is hamar elképesztő nézettségeket produkált! Alig két hét alatt 270 millióan nézték meg a Vevo oldalain!
Youtube kistestvér kiadói pénzből A Vevo alapjában véve egy tisztán zenei videókból álló, prémium zenei videóklip szolgáltatás, melyet a Universal Music Group, Sony Music, a Google valamint az Abu Dhabi Media hozott létre 2009-ben, nem titkoltan amolyan prémium Youtube-ként.A tisztán zenei videókból álló, prémium zenei videóklip szolgáltatás, létre hívása óta fokozatosan növekedett egészen odáig, hogy 2014-re a zenei videók fogyasztását domináló szolgáltatássá vált, amely Youtube méltó vetélytársának volt tekinthető. A Vevo-t közel 10 éves karrierje során a folyamatos innováció jellemezte. A prémium videómegosztó életciklusa elején a Facebook megosztásokra fókuszált , hogy aztán a videó fogyasztás növekedésére regálva méginkább azok ösztönzésére fókuszáljon , majd a zenemegismerés élményét egyszerűsítse, míg végül abszolút elmozduljon a saját gyártású videó tartalmak és a prémium videószolgáltatás irányába. A céget egész története során végigkisérték az akvizíciókról illetve lehetséges partnerekről szóló pletykák. A Vevo kapcsán korábban a Facebook vagy maga a Google is felmerült, mint esetleges új befektető, hogy aztán a lehetséges vásárlók köre tovább bővült az Amazon-al, a Pandora-val is kapcsolatba hozott Yahoo-val, a Dreamworks-el valamint a Verizon-al. |
Az olyan a tradícionális TV-zéshez hasonlító megoldások, mint a Swift esetében is használt premier, minden jel szerint nagyon jól működnek együtt a megváltoztatott hirdetési stratégiával. Amelynek a lényege, hogy a Vevo egyre inkább, mint TV társaság próbálja értékesíteni a hirdetési lehetőségeit, azzal szemben, ahogy korábban tette, amikor webes videószolgáltatóként definiálta magát és hirdetési lehetőségeit is.
A TV-k esetében megszokott árazás, hatékonyság mérés illetve az, hogy a klasszikus branded content hirdetések helyett a Vevo szigorúan videó hirdetéseket értékesít megtette hatását és csak idén 200 millió dollár hirdetési bevételt hozott eddig a cégnek.
A premiereket pedig külön értékesítik, oly módon, hogy maguk is előre fizettetnek jelentős összeget a hirdetőkkel annak érdekében, hogy azok hirdetései garantáltan megjelenhessenek a premierek előtt.
A Vevo növekvő népszerűsége ugyanakkor egyre aktuálisabbá tesz egy másik kérdést: nevezetesen a Google-al és a Youtube-al való viszonyt. A Vevo és a Youtube jelenleg lényegében szimbiózisban él, Ami egyszerre jelent hatalmas előnyt és végtelenül sok kötöttséget a prémium videó oldal számára. A Vevo- amennyiben valóban sikerül újabb tökét bevonnia- 1 éven belül képes lehet elválni, jelenleg is vele szimbiózisban élő, sok tekintetben vetélytársától, a Youtube-tól.
Hogy ki lehetne az ideális partner? Valószínűleg a videó ajánlatába pénzt ész nélkül invesztálni Facebook. Az a Facebook,amely 5 évvel ezelőtt, kis híján a Vevo tulajdonosa lett és amely számára egy olyan látogatott oldal, mint a Vevo sokkal értékesebb ma, mint volt 3 éve. Pénze ugyanakkor bőven van a Facebook-nak és amennyiben zenei téren is igazából szeretne szembe menni a Youtube-al, ahhoz bizony szüksége lesz a Vevo-ra. Az integráció és a forgalomterelés meg szinte már rutinszerűen működhetne.