Arra, hogy a hagyományos értelemben vett rádiózás a végnapjait éli, élheti egyre több és egyre gyakoribb jelek utalnak. A fejlett, tengerentúli piacokon immár mintegy 180 millió tengerentúli zenekedvelő hallgat online zenei szolgáltatásokat.
Ha csak a jelenlegi helyzetet , egyfajta fényképként nézzük akkor a helyzet Európában is jónak mondható, hiszen például a legjelentésebb Európai zenei piacon, Nagy Britanniában rádió elérése továbbra is 90%-os, azaz heti gyakorisággal a britek 90%-a hallgat valamennyi ideig rádiót, valamilyen platformon.
Teljesen más ugyanakkor a helyzet, amennyiben kicsit mélyebbre ásva, korcsoportok szerint is megnézzük a rádiózás iránti affinitást. A 15-24 éves – azaz még nem is a klasszikus és tartalomfogyasztásában drasztikusan más utakat követő Z generáció, inkább a Z és Y generáció határán elhelyezkedő – korosztály esetében ugyanis a rádiós tartalmak hallgatása, mindösszesen 36%-ért felelős a teljes audio tartalmak hallgatásával eltöltött időnek.
Ha hallgatottsági szinten még nem is, platform szinten teljesen egyértelműen már lezajlott a változás a rádiózással kapcsolatban Nagy-Britanniában. 2018-ban ugyanis immáron a digitális platformokon való rádióhallgatás megelőzte a hagyományos platformot.
A hagyományos földi sugárzású rádiók számára tehát nincsen más lehetőség, mint elkezdeni az új utak,megoldások keresését, egyfajta előremenekülést választva.
Ezt teszi Németország vezető rádiója, az RTL is. Az RTL Audio Now néven megjelent szolgáltatásuk ugyanis egyfajta gyűjtő oldal szeretne lenni, amely egy helyre gyűjti az RTL csoport rádióit illetve podcast tartalmait. Mindez pedig nem keveset jelent, hiszen a Bertelsmann Content Alliance olyan cégekből, szolgáltatásokból áll, mint a Mediengruppe RTL Deutschland, az UFA, a Verlagsgruppe Random House, a Gruner + Jahr, a BMG és RTL Radio Deutschland.

Mindez azt is jelenti, hogy a vezérlő elv és motívum nem a platformokon, hanem a tartalmakon, témákon lesz. Azaz az RTL egyes topikok köré próbálja majd szervezni a különböző típusú tartalmakat. A célcsoport pedig kifejezetten és direkt módon nem a hagyományos módon tartalmat fogyasztók!
Azt megmondani, hogy mennyire lesz sikeres majd az RTL újfajta audio megközelítése nehéz megmondani. Nehéz, mert egyszerre kell a rádiós hallgatottság csökkenésével, és az Európában nagyon erős Spotify, egyre hangsúlyosabb podcasting terveivel megküzdenie. De a semminél és a tétlenségnél biztosan jobb, még akkor is, ha a siker messze nem garantált!