Alig telt két hónap, mióta az Apple ha nem is látványosan, de beismerte, hogy ikonikus szoftvere, az iTunes, abban a formában, ahogyan ismertük megszűnik…Bár mindez Apple terminológiában túl erős talán.. Sokkal inkább egy operatív szinten megvalósuló, az Apple Music felé való felhasználói migrációra számíthatnak az iTunes használók. Szépen, finoman, lassan. De egyre határozottabban…Ennek a sornak az első lépése, hogy az iTunes márkát ügyesen háttérbe szorítja az Apple, és a kommunikációban az iTunes márkát felváltja majd az Apple Music, a Podcast és az Apple TV alkalmazás. Az iTunesba gyömöszölt tömkelegnyi funkció meg itt-ott, különböző formában majd túl éli mindezt..
Az új Music app arra is kiválóan alkalmas lehet, hogy egyfajta ernyő szolgáltatásként szolgáljon majd az Apple zenei portfóliójának, azaz innen lenne elérhető az Apple Music, a Shazam meg bármi , amit még az Apple majd kifejleszt/ megvesz az elkövetkezendő években.
Tényleg kivezeti az Apple az iTunes-t
Ha azt mondjuk, hogy a Spotify testesíti meg legjobban egyetlen szóban, egy szolgáltatásban a 2010-es évek zeneiparát, akkor a 2000ées évek elejére, ez a szolgáltatás az iTunes. Sőt, ha őszinték akarunk lenni, jó eséllyel az a digitális zeneipar, amit ma ismerünk, nem létezhetne az akkori iTunes...
Ami talán még ennél is érdekesebb, hogy mihez kezd az Apple az immáron különálló Podcast alkalmazásával. Maga az Apple és a podcasting két, szinte egyenértékű fogalom, nem véletlen, hogy- bármennyire is nem szeretné mindezt a Spotfiy- de a podcast meghallgatások 50-70%-a a mai napig az Apple alkalmazásában történik.
A Spotify azonban pont ezen a területen szeretne nagyot alkotni, nem utolsó sorban azért, hogy ezáltal csökkentse költségeit!
A különálló Podcast alkalmazás ugyanakkor lehetőséget teremt arra is, hogy az Apple válaszul a Spotify egyértelmű erősödésére, ezen a területen is választ adjon a svéd cég által támasztott kihívásra.
Mindez nem kevesebbet jelenthet, minthogy az eddig csak a podcastok számára platformot adó Apple saját maga is jelentkezik majd Podcast tartalmakkal. A Bloomberg által megszelőztetett hírek szerint ugyanis a cupertinoi cég felvette a kapcsolatot több médiatulajdonossal is annak érdekében, hogy minőségi podcast tartalmakat vásároljon tőlük, hasonlóképen, mint ahogyan azt a TV-s és videó tartalmak esetében tette illetve teszi.
A Spotify erősödésén felül persze más oka is van annak, hogy az Apple platformszolgáltóból podcast gyártóvá válna.Ez pedig az, hogy a podcasting az előadók számára lényegesen jobban kifizetődő publikáció platform, mint a nagy kiadókkal való leszerződés. Önmagában emiatt is érdekes lehetne az Apple számára a podcasting, azonban a kiadókkal köztudottan nem túl jó viszonyban levő Steve Jobs egyik öröksége és álma, hogy az általa alapított cég zenei kiadóvá váljon. Jobs halálával aztán sokáig ezek a tervek háttérbe szorultak, sőt maga a zenei is vesztett a hangsúlyából, de mindez márt a múlté, olyannyira, hogy tavaly nyár óta immár egy külön álló szervezet, a zenei kiadói divízió (Music Publishing Division) foglalkozik mindezzel.
Újabb Apple lépés a kiadóvá válás felé
Az Apple az irányú tervei, hogy több lenne, mint csupán egy sikeres zenei szolgáltató, abszolút nem új keletűek, sőt. A Jobsi hagyaték egyik legizgalmasabb pillérét jelentették. Maga Jobs ugyanis abszolút nem volt kiadó pártinak mondható, sőt köztudottan rossz viszonyba került a kiadókkal és azt...
Abban az Apple vízióban, ahol az Apple egyszerre legyen platform a zeneszeretők és megoldás az előadók számára is, egy olyan feltörekvő formátum, mint a podcast, amely a zeneipar alapvető átalakulását elhozhatja, kulcsszerepet játszhat!