A Facebook zenei platformja tulajdonképpen egy roppant egyszerű lehetőségként is felfogható a benne résztvevő szolgáltatók számára. Egy lehetőség, amivel lehet élni és lehet nem élni. Ahhoz, hogy élni tudjanak vele a legfontosabb lépés, hogy adaptálódjanak hozzá, kihasználják a Facebook adta lehetőségeket. Ezt úgy tűnik azért minden szereplő felismerte, elég ha a MOG változtatásira, vagy a Spotify nyitására gondolunk.
A Facebook zenei platform ilyen vagy olyan formában valamennyi streaming piaci szereplő életét befolyásolja. Akik benne vannak, azok számára azért, mert szolgáltatás üzleti modelljét, funkcionalitását adaptálniuk kell a Facebook adta lehetőségekhez.
Az elmúlt évek tengerentúli csoda cége, a nemrég tőzsdére költözött Pandora nem tétovázott sokáig, szinte a Facebook bejelentésével egy időben új funkciókkal és a szolgáltatás korlátainak további csökkentésével reagált.
A kaliforniai cég az alapoktól gondolta újra szolgáltatását és az egészet újragondolva, HTML5-ben valósította meg. Az újragondolás egyben redesignal is járt. Az új GUI legfeltűnőbb pontja a megnövelt méretű zenelejátszó, amely egy új funkcióval bővült. A Shuffle gomb lenyomására valamennyi létrehozott rádióadómban levő dal közül hallgathatunk meg véletlenszerűen egyet-egyet. A kereső funkció is tovább finomodott. Az autocomplete funkció segítségével könnyebben és gyorsabban találhatóak az előadók és hozhatóak létre a rádióadók. Ugyancsak a zenefelfedezést és az előadók könnyebb megtalálását, megismerését segítik elő a tartalmi fejlesztések, melyeknek köszönhetően az egyes előadókról az eddigieknél jóval részletesebb és több információ lesz látható.
A közösségi médiában való megjelenést segíti elő, hogy minden egyes egyedi rádióállomás egyedi URl-t kap, amely így könnyen linkelhető, hivatkozható más oldalakon is.
S végül, de nem utolsó sorban a cég gyakorlatilag törölte az eddigi felhasználási korlátokat. Mindez azt jelenti, hogy az eddig, havi 40 óra használatban meghatározott plafon eltűnik, bárki, gyakorlatilag korlátlanul használhatja az ingyenes, reklámok által szponzorált verziót.
A funkcionális bővítés, illetve a redesign sok szempontból érett már, hiszen a Pandora gyakorlatilag indulása óta nem változtatott a user interfész-én. Az igazán jelentős lépés ugyanakkor nem is maga a facelift, hanem a technológiai valamint üzleti modellbeli paradigmaváltás. Ezek alapján ugyanis teljesen egyértelmű, hogy a Pandora egy a mobil platform által vezérelt, hirdetés alapú megoldásban látja a sikert. És bizony az első visszajelzések, illetve az elmúlt 18-24 hónap sikerei alapján úgy tűnik, mindezt jól látja!