Free Music!

A Youtube önmagában nagyobb, mint az összes vetélytársa és partnere

2021. április 14. - Pléh Dániel

Ugyan a streaming zenei szolgáltatók hivatalos versenyét egy svéd cég, a Spotify vezeti, a streaming piac igaz ura minden valószínűség szerint  az Alphabet és a Youtube. A videómegosztó szolgáltatásról többször leírtuk már, hogy kihagyhatatlan zeneipari szereplő és azt is, hogy  tulajdonképpen egy  zenei pénzgyárnak is tekinthető.

youtube_button.jpg

A keresőóriás nem rég közzétett  negyedéves jelentésében- immár másodízben- részletesen szerepeltette a Youtube adatait is.  Nyilván nem véletlenül, de ezt a későbbiekben látni is foguk…

youtube_revenues_2019_2020.jpg

A videómegosztó 2020-as összbevétele megközelítette a 20 milliárd dollárt, ami 30%-al magasabb, mint a 2019-es, még  koronavírus előtti év…Azaz a videómegosztó a koronavírus okozta nehezebb hirdetési helyzetben is brutális növekedést volt képes felmutatni!

google_revenues_2020_1.jpgA Youtube a Google/Alphabet univerzumon belül  (is) félelmetes évet/ és utolsó negyedévet tudhat maga mögött! A videómegosztó bevételeinek növekedése ugyanis 2020-ban a bevételi részesedésének  két és félszerese volt 2020-ban.

 

Hogy kicsit jobban  érzékelhető legyen, mit is jelentenek ezek a számok:

  • A Youtube naponta 54 millió dollár hirdetési bevételt ért el még ebben a pandémia sújtotta évben is
  • A növekmény- azaz amennyivel a Youtube 2020-ban növelni tudta árbevételét ( 4,6 milliárd dollár) nagyjából akkor összeg, mint az egyik major zenei kiadó, a Sony teljes 2020-as árbevétele

De talán a legsúlyosabb összehasonlítás az, hogyha  a streaming piac vezetőjével a Spotify-jal és annak  publikus  bevételi adataival  vetjük mindezt össze.  A Youtube 2020-as hirdetési bevétele  több, mint duplája a piacvezető streaming cég árbevételének. Ha pedig a tavalyi év utolosó negyedévét nézzük csupán, akkor a videómegosztó óriás közel 7 milliárd dolláros árbevételével szemben a svéd cég alig 2 milliárd dolláros árbevételről tudott beszámolni, azaz a különbség inkább volt négyszeres,mint kétszeres…

youtube_vs_spotify_2019_2020.jpg

A Youtube legnépszerűbb tartalom típusát a zenei videók jelentik. Így ez a tény, azaz, hogy a Youtube bevételeit tekintve  az összes streaming zenei szolgáltatónál illetve a legtöbb zenei  kiadónál is nagyobb, árbevételének nagysága  pedig megközelíti a teljes globális zeneiparét , eldönteni látszik azt a kérdést, hogy megregulázható és esetleg  kihagyható-e valaha a cég a zeneipari marketing folyamatból?

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr8016417374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása