A Facebook,Mark Zuckerberg korábban megfogalmazott forradalmi elképzelései ellenére a jelek szerint nem igazán akart és akar. Sokkal inkább egyfajta prémium forgalomterelő szerepet töltött be. A Facebook zenei platform pontosan emiatt, a kezdeti sikereik ellenére nem is hozta el azt a sikert amit a Facebook és a partner zenei szolgáltatók reméltek.
A különböző tartalmak és szolgáltatások közötti határok ugyanakkor egyre inkább elmosódni látszanak , minden fontosabb szereplő platformokban gondolkozik. Már csupán ha ezt vennénk alapul, akkor is adódna a felvetés, hogy a Facebook végre valahára szánja el magát és ne csupán forgalomterelő szerepet töltsön be a tartalomiparban.
Azonban a Facebook a közelmúltban már - ha esetleg nem is tervezte- belépett a zeneiparba, mint szolgáltató, pontosan arra a területre, ami az egyik legszenzítivebb ls legforrongóbb, tartalom jogi oldalról.
Ezzel tehát elvi szinten elhárulhatott az akadály az elől, hogy Mark Zuckerberg cége immáron ne csak forgalomterelő szerepet töltsön be a világ zeneiparában.
S hogy ki lehet az ideális jelölt? A videómegosztó szintérre miután belépett a Facebook már senki, meglepő lenne az is, hogyha a Facebook a fizetős streaming szolgáltatások piacára lépne be, hiszen ez sem a stratégiájába sem az üzleti modelljébe nem feltétlenül illene szervesen.
Ami ellenben nagyon is szervesen illeszkedne, az egy ingyenes, nagy elérésű zenei szolgáltatás, amely tovább növelhetné a Facebook core üzleti modelljének, a hirdetéseknek az értékét és fókuszát.
Ezt a gondolatmenetet tovább fűzve pedig adódik, a Pandora, mint esetleges akvizíciós célpont. A kaliforniai rádió az év eleje óta bevallottan aktívan keresi a lehetséges vevőket maga is, akik között csupa olyan jelölt áll, amely a facebook legkomolyabb stratégiai riválisainak számítanak.
Akár az Apple, akár a Google vagy éppen az Amazon lenne a vásárló, az a Facebook számára lényegében azt jelentené, hogy ha akarna se nagyon tudna belépni az zenei szolgáltatások piacára, maximum hosszabb távon, az üzenetküldő platformok integráns részeként.
De a piacvezető online rádió megvásárlása nem csak miatt lehet érdekes a közösségi média megkérdőjelezhetetlen uralkodója számára. A Pandora ugyanis, ami az letöltött időt tekintve az egyetlen oldal a tengerentúlon, ami a Facebook-al egy szinten említhető.
A Pandora hallgatók 2015ben 21 milliárd órányi zenét hallgattak. Ha ezt a Facebook felhasználóira vetítjük, az éves szinten közel 13 óra, vagy napi szinten 2 perc zenehallgatást jelent. Ez persze első látásra kevésnek tűnik, de érdemes figyelembe venni: a Pandora mindez természetesen nem a Facebook 1.6 milliárdos felhasználói bázisán érte el, hanem egy jóval kisebben, ami pedig magasabb napi szintű hallgatottságot jelent. A Pandora tehát egy lehetőség a Facebook számára és azt se feledjük, hogy lényegében a Facebook volt az, amely a Spotify-t igazán ismertté tette.
Ettől persze még elképzelhető, hogy Mark Zuckerberg tanácsadói úgy döntenek, hogy nem éri meg ,megvásárolni, még ilyen alacsony áron sem a világ legjelentősebb online rádióját. A kérdés ugyanakkor ebben az esetben fennmarad. Mikor és hogyan lép be a zeneiparba a Facebook?